اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

آیت‌الله مجتهدی: آتش به جان کسی می‌افتد که فقیر را مسخره کند+صوت

انتشار ویدیویی از توهین به کودک کار، یک سوال را در ذهن مخاطبان برجسته کرد: چرا اخلاق تا این اندازه در جامعه ما سقوط کرده است؟ مرحوم آیت‌الله مجتهدی، استاد اخلاق از کسانی می‌گوید که به خاطر تمسخر مستمندان، گرفتار عاقبت دردناکی شدند.

آیت‌الله مجتهدی: آتش به جان کسی می‌افتد که فقیر را مسخره کند+صوت

به گزارش خبرنگار فرهنگ عمومی، روز گذشته انتشار کلیپ ۲۹ ثانیه‌ای آزار و اذیت یک کودک کار توسط چند جوان در فضای مجازی، موجی از نفرت و تأسف را در میان مخاطبان برانگیخت. این کلیپ، پسرکی را که برای کندوکاو در میان زباله‌ها تا کمر در سطل آهنی کنار خیابان خم شده بود، نشان می‌داد که جوانی با گرفتن پاهای آن کودک، او را به درون سطل می‌اندازد. بعد از این عمل مشمئزکننده، افراد دیگری که در حال گرفتن فیلم این شوخی زننده و اهانت‌بار هستند، می‌خندند و کودک کار را که سرش را از داخل سطل بیرون آورده، مسخره می‌کنند. 

با انتشار گسترده این کلیپ تأسف‌بار، دستگاه‌های مسؤول برای تعقیب این افراد دست به کار شدند تا با شناسایی آن‌ها، به موضوع آزار و اهانت کودک کار رسیدگی کنند.

صبح امروز اما خبر رسید، افرادی که کودک زباله‌گرد را به درون سطل زباله انداخته و با انتشار کلیپی در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند وقتی عرصه را برخود تنگ دیدند امروز صبح خود را تسلیم پلیس کردند.

فارغ از نحوه تعقیب و تسلیم این افراد، آن‌چه از حیث فرهنگ عمومی جامعه موجب ناراحتی مردم شد و واکنش‌های تأسف‌بار را به همراه داشت، سقوط اخلاقی جامعه و توهین و تمسخر کودکی بود که برای یک لقمه نان، حاضر است زباله‌های ما را جست‌وجو کند و زندگی‌اش را با درآمد ناچیز حاصل از جمع‌آوری زباله بگذراند. او که در سن تحصیل و دانش‌آموزی است، برای تأمین معاش خانواده‌اش تا کمر در سطل‌های زباله خم می‌شود و این بار، جوانی برای خوشایند دیگران، او را به درون سطل می‌اندازد.

مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی که از استادان اخلاق تهران بود و طلاب زیادی را تربیت کرد، از سرانجام کسانی می‌گوید که به فقرا و مستمندان توهین کردند و آن‌ها را به تمسخر گرفتند.

صدای آن مرحوم را بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول