اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اختلاف حزب محافظه‌کار با حزب کارگر به 9 درصد کاهش یافت

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اختلاف میان حزب محافظه‌کار انگلیس با حزب کارگر به 9 درصد کاهش یافت.

اختلاف حزب محافظه‌کار با حزب کارگر به 9 درصد کاهش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که برای برنامه «صبح بخیر بریتانیا» شبکه «آی تی وی» انجام گرفته و نتایج آن امروز (دوشنبه) منتشر شده، حاکی از آن است که اختلاف حزب محافظه‌کاران «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در مقابل حزب کارگر به ۹ درصد کاهش یافت.

بنا بر گزارش رویترز، علی‌رغم آنکه اختلاف حزب محافظه‌کار در مقابل حزب کارگر کاهش یافته اما همچنان حزب بوریس جانسون در آستانه انتخابات ملی ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

نظرسنجی فوق نشان می‌دهد که محافظه‌کاران از حمایت ۴۲ درصدی برخوردارند که در مقایسه با نظرسنجی پیشین، یک درصد افزایش یافته است و این در حالی است که حمایت از حزب کارگر با افزایش سه درصدی به ۳۳ درصد رسیده است.

حمایت از دموکرات‌های لیبرال طرفدار اتحادیه اروپا نیز با کاهش چهار درصدی، به یازده درصد رسید و حمایت از حزب برگزیت با کاهش دو درصد به سه درصد رسید.

نظرسنجی شبکه آی تی وی از طریق گفت‌وگوی تلفنی و در بازه زمانی ۲۶ نوامبر تا ۳۰ نوامبر (پنج تا ۹ آذرماه) انجام شده است.

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که اکنون در راس حزب محافظه‌کار قرار دارد قصد داشت تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه)، لندن را با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج کند که با مخالفت پارلمان سرانجام مجبور شد تمدید مهلت برگزیت تا پایان ژانویه سال آینده میلادی را بپذیرد.

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول