اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

شناسایی منابع آلاینده رودخانه قره‌سو/ واحدهای بزرگ صنعتی کرمانشاه سامانه پایش دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مراکز و واحدهای صنعتی که آلاینده رودخانه قره‌سو هستند، شناسایی شده‌اند و مکلف هستند قبل از تخلیه پساب به دورن رودخانه، حتما پساب را تصفیه کنند.

شناسایی منابع آلاینده رودخانه قره‌سو/ واحدهای بزرگ صنعتی کرمانشاه سامانه پایش دارند

فریدون یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای سیستم فاضلاب خانگی در شهرها، اظهار داشت: شش شهر در استان (قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آباد غرب، پاوه، کرمانشاه و بیستون) از قبل دارای سیستم تصفیه فاضلاب خانگی بوده‌اند که سال گذشته نظیر این سیستم در شهر کنگاور نیز به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: سیستم فاضلاب شهری در مابقی شهرها، پاوه در فازی دیگر، روانسر، ثلاث باباجانی، جوانرد و هرسین تقریبا کارهایش تمام شده که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ، ساماندهی رودخانه قره‌سو را جز برنامه‌های حفاظت محیط زیست از گذشته دور اعلام کرد و افزود: مراکز و واحدهای صنعتی که آلاینده رودخانه قره‌سو هستند شناسایی شده‌اند و مکلف هستند قبل از تخلیه پساب به درون رودخانه قره‌سو، حتما پساب را تصفیه کنند.

یاوری تصریح کرد: فاضلاب خانگی شهرهای روانسر و کرمانشاه نیز در طول مسیر به رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود که برنامه‌های در این راستا در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهر کرمانشاه از چند سال پیش دارای سیستم فاضلاب خانگی است که 35 تا 40 درصد فاضلاب شهر از طریق این سیستم تصفیه و بعد از آن درون رودخانه قره‌سو تخلیه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از خروجی سیستم تصفیه به درون رودخانه قره‌سو به‌عنوان یک سرمایه یاد کرد و افزود: در این شرایط که بحران آب مطرح است مجددا بازچرخانی و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یاوری درخصوص تصفیه مابقی فاضلاب خانگی شهر کرمانشاه، اضافه کرد: برنامه‌ها و نقشه‌های آن آماده است، مسؤولان آب و فاضلاب شهری به‌دنبال تامین اعتبار و تخصیص هستند تا اقدامات اجرایی سیستم تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه را شروع کنند.

وی گفت: اگر پروژه‌های فاضلاب شهری استان به بهره‌برداری برسد حجم عظیمی از فاضلاب تولید شده مدیریت می‌شود که این اقدام بسیار خوبی محسوب می‌شود.

یاوری خاطرنشان کرد: حجم عظیمی از فاضلاب شهری قبل از اینکه به شکل خام به محیط تخلیه شود، استاندار زیست محیطی آن رعایت شده، آب بیرون آمده از آن از طریق آب و فاضلاب شهری در بخش صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای صنعتی بزرگ مانند پتروشیمی، نیروگاه و کارخانه سیمان در راستای کنترل، نظارت و عملیاتی کردن استانداردهای زیست محیطی دارای سامانه پایش هستند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول