اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

3 تا 5 درصد کتاب‌ها اجازه انتشار پیدا نمی‌کنند

مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: در ایران سالانه 100 هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود که از این آمار فقط 3 تا 5 درصد اجازه انتشار پیدا نمی‌کنند و یا اصلاحات به آنها می‌خورد.

3 تا 5 درصد کتاب‌ها اجازه انتشار پیدا نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نیک‌‌نام حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از کتاب‌های چاپ شده در کشور از آغاز سال‌جاری اظهار کرد: برخلاف تلاطمی که در حوزه کاغذ و سایر حوزه‌ها داشتیم، بسیاری از افراد بر این تصور بودند که ما شیب کاهشی در زمینه چاپ و نشر کتاب داشته باشیم، اما روند افزایشی بود.

مدیرعامل خانه کتاب ایران با اشاره به اینکه کتاب‌های چاپ شده در کشور امسال 5 درصد رشد داشته است، گفت: در مدت مشابه سال قبل تاکنون 49 هزار عنوان کتاب ثبت شده بود، اما امسال 53 هزار عنوان کتاب ثبت شده است.

وی با اشاره اینکه در استان زنجان 2 هزار عنوان کتاب چاپ و تالیف شده است، گفت: این موضوع امیدوار کننده است، اما زنجان ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان در حوزه تمدنی، علمای دینی و ادبیات و داستان از آن استفاده کرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه برگزاری بحث جایزه کتاب سال استان کمک شایانی به تشویق برای تالیف کتاب خواهد داشت، گفت: امیدواریم، این موضوع خیلی به زلف مسؤولان گره نخورد و با تغییر مسؤول این موضوع کنسل نشود. 

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله ادبیات، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان، علوم کاربردی داریم، اما در حوزه کودک و نوجوان باید مراقبت بیشتری شود، چون 40 درصد از آن ترجمه است که باید مراقبت شود، چون در حوزه کودک و نوجوان سریع‌تر تأثیر می‌پذیرند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران با اشاره به اینکه گنجینه‌های ارزشمندی در کشور در حوزه کتاب داریم که از جمله آن قصه‌های مجید را می‌توان نام برد، کتابی که در حال حاضر نیز طرفداران خاص خود را دارد، گفت: ما نیازمند چنین منابعی در کشور هستیم.

حسینی‌پور درباره کتاب‌هایی که اجازه انتشار پیدا نمی‌کنند نیز گفت: در ایران بالای 100 هزار عنوان کتاب به صورت سالانه چاپ می‌شود و از این تعداد عناوین چاپ اول و برخی نیز چاپ مجدد است که ارزیابان ارشاد باید آنها را ممیزی کنند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: به عقیده بنده درصد کتاب‌هایی که اجازه انتشار پیدا نکرده یا مشمول اصلاحات می‌شود بین 3 تا 5 درصد است، که اغلب، کتاب‌هایی اجازه انتشار پیدا نمی‌کنند که مخالف قوانین کشور باشند یا بر اساس قوانین بالادستی به آنها اجازه انتشار داده نمی‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول