اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلف صنفی در زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: امسال بیشترین تخلفات عدم درج قیمت با ۹۳۷ مورد، گرانفروشی با ۷۱۰ مورد و نداشتن پروانه کسب با ۴۵۴ مورد بوده است‌.

عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلف صنفی در زنجان

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال تا پایان آبان امسال ۴ هزار و ۶۶ پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده و ۴ هزار و ۹۴ پرونده مختومه شده است‌.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان میزان جریمه تعیین شده برای این پرونده‌ها را ۳۰۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان جریمه وصولی نیز ۷۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی همچنین از تشکیل ۴۳ اکیپ بازرسی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۵۲ مورد بازرسی انجام و واحدهای متخلف شناسایی شده است.

ممیزی همچنین به وصول ۵۰۱ پرونده از محل گشت‌های مشترک به تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: بیشترین تخلفات عدم درج قیمت با ۹۳۷ مورد، گرانفروشی با  ۷۱۰ مورد و نداشتن پروانه کسب با ۴۵۴ مورد بوده است‌.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان همچنین از وصول ۵۷ پرونده در بخش احتکار نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۳۵ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس  عاملان احتکار علاوه بر الزام به عرضه کالاها به نرخ دولتی به پرداخت جریمه ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی محکوم شدند.

ممیزی از برخورد جدی با متخلفان در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: با توجه به تاثیرات منفی که این تخلفات در اقتصاد دارد، از همین برخورد لازم با خاطیان انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول