اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

طراحی دو مدل قضایی و دانشگاهی جدید در پژوهشگاه قوه قضائیه

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با تشریح فعالیت‌های اداره قوانین، گفت:شیوه نامه‌ای برای جلسات نقد رأی نوشتیم که در آن دو مدل قضایی و دانشگاهی با دستورالعمل‌های جداگانه تعریف شده است.

طراحی دو مدل قضایی و دانشگاهی جدید در پژوهشگاه قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری فارس، سید حجت‌اله علم الهدی در دیدار با حسین دهقانی فیروزآبادی معاونت منابع انسانی و محمدرضا حدادزاده نیری دادستان کل استان یزد اظهار کرد: رویکرد ریاست جدید دستگاه قضا، کمک به ارتقاء شأن قضات است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از فعالیت‌های مشترک با سایر نهادهای قوه قضائیه خبر داد و گفت: در صدد هستیم ظرفیت‌های استانی را فعال کنیم و از این ظرفیت‌ها در شناخت موضوعات و حمایت از طرح‌های پژوهشی، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی در حیطه دانشجویی و قضات و نیز در جلسات نقد رای استفاده کنیم. 

علم‌الهدی تصریح کرد: شیوه نامه‌ای برای جلسات نقد رأی نوشتیم که در آن دو مدل قضایی و دانشگاهی با دستورالعمل‌های جداگانه تعریف شده است. 

وی افزود: طبق این دستورالعمل جدید، ما برگزار کننده نخواهیم بود و تنها پشتیبانی می‌کنیم لذا هرکدام از استان‌ها خود برگزار کننده هستند و ما پشتیبان و حمایت کننده از ثمرات جلسات هستیم.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای گسترش مجلات علمی و پژوهشی و انتشار مقالات  علمی – پژوهشی قضات ادامه داد: در حوزه خدمات پژوهشی که به قضات ارائه می‌شود، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است البته تقاضاهایی زیادی در زمینه مقالات وجود دارد و ما اقداماتی در این زمینه خواهیم داشت.

وی با اشاره به نگارش و انتشار کتب توسط قضات، گفت: خروجی‌های علمی افراد در بدنه دستگاه قضا اولویت پژوهشگاه است.

ثبت تاریخ و خاطرات قضات قدیمی (با سابقه) و همچینن ایجاد اداره قوانین از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه قوه قضائیه بود که علم‌الهدی به آن اشاره کرد. 

وی با تشریح فعالیت‌های اداره قوانین، تعریف قوانین بر مبنای اصول فقهی، اسلامی و بومی را از ماموریت‌های این اداره دانست.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه خاطر نشان کرد: در سطح ستادی تفاهم نامه‌هایی با سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی انجام شده تا با ساز و کار مشخص بازدیدهای دانشجویی ترتیب داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول