اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پیشنهاد برقراری ارتباط بین تله‌کابین و قلعه شیوشگان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طی بازدیدهایی که از پروژه تله‌کابین و بام کرمان داشتیم، طرح مکملی برای پروژه پیشنهاد دادیم که با احداث یک پل معلق، ارتباط بین تله‌کابین و قلعه شیوشگان را که در حال حاضر راه دسترسی برای آن فراهم نیست را ایجاد کنیم.

پیشنهاد برقراری ارتباط بین تله‌کابین و قلعه شیوشگان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی امروز در نشست بررسی پروژه‌های عمران شهری کرمان از تصویب طرح ساماندهی عبور و مرور میدان بیرم‌آباد در شورای ترافیک استان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در خصوص تله‌کابین شهر کرمان بیان داشت: با توجه به اعلام سرمایه‌گذار طرح مبنی بر اینکه تجهیزات کامل خریداری شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد، لذا تا پایان سال جاری ایستگاه‌های تله‌کابین پایین و بالای کوه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به طرح سرمایه‌گذار مبنی بر احداث پارکینک در پایین کوه و جلوگیری از ورود همه خودروها به بالا، شهرداری نیز مسیر اختصاصی بام شهر کرمان را از طریق شورای شهر پیگیری می‌کند.

موسوی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که از پروژه تله‌کابین و بام کرمان داشتیم، طرح مکملی برای پروژه پیشنهاد دادیم که با احداث یک پل معلق، ارتباط بین تله‌کابین و قلعه شیوشگان را که در حال حاضر راه دسترسی به غیر از کوهنوردی برای آن فراهم نیست را ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا و پیشرفت 81 درصدی این پروژه گفت: با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء و همراهی دستگاه‌ها، این پروژه با سرعت بالایی اجرایی شد و این پروژه حداکثر 12 بهمن امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین از رفع معارض‌ها و اجرای بخشی از طرح ترافیکی تقاطع امیرکبیر خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذار درخواست داریم که نهایت تلاش خود را برای به‌ بهره‌برداری رسیدن آن در کوتاه‌ترین زمان به‌ کار گیرند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حوزه شهرستان کرمان 6 خانه میراثی برای مرمت به شرکت جهاد نصر واگذار شده‌اند و تا هفته میراث فرهنگی قابل بهره‌برداری خواهند بود.

وی ادامه داد: مجموعه شترگلو ماهان نیز برای احیا و مرمت به شرکت جهاد نصر واگذار شده و در حال حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/80017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول