اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ظرفیت پذیرش تمام بیماران را در همدان داریم/ اولویت با موارد اورژانسی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش تمام بیماران را دارند و با توجه به وضعیت همه‌گیری آنفلوآنزا در این فصل، بیمارانی که اورژانسی نیستند به صورت مدیریت‌شده پذیرش می‌شوند تا ظرفیت برای بیماران نیازمند بستری، فراهم شود.

ظرفیت پذیرش تمام بیماران را در همدان داریم/ اولویت با موارد اورژانسی است

ابراهیم جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به صحت و سقم این مطلب که با اشباع ظرفیت بیمارستان سینا، بیماران تنفسی و مبتلا به آنفلوآنزا به بیمارستان بعثت منتقل شده‌اند اظهار کرد: فضای خالی در تمام بیمارستان‌ها ایجاد شده تا بیماران در صورت نیاز جایی نروند و همانجا بستری شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها به ویژه بعثت و شهیدبهشتی بنا به ظرفیت بیمارانی را بستری می‌کنند گفت: مواقعی که ظرفیت پر شود می‌توان بین بیمارستانی بیماران را پوشش داد و خدمات ارائه داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش تمام بیماران را دارند و با توجه به وضعیت همه‌گیری آنفلوآنزا در این فصل، بیمارانی که اورژانسی نیستند به صورت مدیریت‌شده پذیرش می‌شوند تا ظرفیت برای بیماران نیازمند بستری، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی بیماری شایع می‌شود تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود تا ضمن رسیدگی به این بیماران در ارائه خدمات به سایر افراد خللی رخ ندهد تاکید کرد: اگر ظرفیت تخت در یک بیمارستانی پر شود در دیگر بیمارستان پذیرش انجام می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: در بیمارستان سینا بیماران سکته مغزی، چشم، عفونی و داخلی بستری می‌شوند و از آنجا که ظرفیت برای بستری پر شده، بیماران را به سایر بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در حال حاضر تنها یک پزشک در بخش تریاژ بیمارستان بعثت، بیماران را پذیرش می‌کند و تعداد پزشکان پاسخگوی میزان مراجعات نیست افزود: این حرف را رد می‌کنم در حال حاضر چهار پزشک شامل دو متخصص طب اورژانس، یک پزشک عمومی و یک متخصص اطفال کار پذیرش کودکان را مجزا انجام می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مشکلی در این زمینه نداریم اما با این وجود بررسی لازم را انجام خواهم داد گفت: پذیرش بسیاری از بیماران در درمانگاه معمولی هم انجام می‌شود اما افراد اصرار دارند به بیمارستان مراجعه کنند که البته ما هم خدمات لازم را ارائه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: بیمار بدحال در نوبت نمی‌ماند و به محض ورود به بیمارستان به اتاق احیا منتقل می‌شود، متخصص طب اورژانس نیز اقدامات اولیه را سریع انجام می‌دهد.

جلیلی گفت: بیمارانی که نیاز به ویزیت سرپایی اما فوری دارند توسط متخصصان طب اورژانس ویزیت می‌شوند و بیماران سرپایی توسط پزشک عمومی.

وی خاطرنشان کرد: در این روزها به خاطر سرماخوردگی و آنفلوآنزا مراجعات به بیمارستان افزایش یافته که 80 درصد این بیماران با مراجعه به درمانگاه‌های عمومی هم می‌توانند خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول