اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

9 کشته در حمله افراد مسلح وابسته به ترکیه در شمال سوریه

گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ترکیه با حمله به شهر تل رفعت در ریف شمالی حلب 9 غیرنظامی از جمله هشت زن و کودک را کشته و شانزده نفر دیگر را زخمی کردند.

9 کشته در حمله افراد مسلح وابسته به ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد حمله گروه‌های تروریستی تحت حمایت نیروهای ترکیه به شهرک «تل رفعت» در ریف شمالی حلب نُه کشته از بین غیرنظامیان و دست‌کم شانزده زخمی برجای گذاشت.

یک مقام نظامی سوریه به سانا گفت: مزدوران اشغالگران ترکیه شهرک تل رفعت در ریف شمالی شهر حلب را به رگبار گلوله بستند که که به شهادت نُه غیرنظامی از جمله هشت کودک و زخمی شدن شانزده نفر دیگر منجر شد.

بر اساس این گزارش پرتاب یک گلوله خمپاره توسط تروریست‌ها در دوشنبه شب به میدان الموت شهر حلب با زخمی شدن دو غیرنظامی همراه شد. پنج گلوله خمپاره هم به محله «مشروع ۳۰۰۰ الحمدانیه» اصابت کرد که تلفاتی نداشت.

منابع بومی و رسانه ای گزارش دادند، گروه‌های تروریستی مرتبط با نظامیان اشغالگر ترکیه ظهر امروز شهر تل رفعت را هدف حمله توپخانه‌ای گرفتند که با شهادت نُه غیرنظامی همراه شد که بیشترشان زن و کودک بودند و ده نفر دیگر هم زخمی شدند. خساراتی مالی هم به زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسکونی مورد حمله وارد آمده است.

به گفته منابع سوری، حملات تروریست‌ها همزمان با خروج دانش آموزان از مدارسشان همراه بود. از همین رو تلفاتی هم از میان آنها برجای گذاشت و با توجه به زیاد بودن آمار زخمی‌هایی که حالشان وخیم است، احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

سانا نوشت: گروه‌های تروریستی مستقر در مناطق عفرین و إعزار در ریف شمالی حلب مرتبا شهر تل رفعت را با خمپاره و موشک هدف می‌گیرند که منجر شده است تلفاتی از بین اهالی آنجا برجای گذارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول