اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس‌من| تجارت پایان‌نامه تقلبی بیشتر در تهران است/ اکثر تقاضاها مربوط به دانشگاه‌های شهرستان‌ است

مدیرکل حقوقی وزارت علوم گفت: بیشتر فعالیت‌های تجارت خرید و فروش پایان نامه در تهران انجام می‌شود اما اکثر تقاضاهایی که در تهران پذیرفته می‌شود مربوط به دانشگاه‌های شهرستان‌ است.

فارس‌من| تجارت پایان‌نامه تقلبی بیشتر در تهران است/ اکثر تقاضاها مربوط به دانشگاه‌های شهرستان‌ است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار برخورد با فروش پایان نامه و مقالات دانشجویی شده‌اند.

حسین آقا بابایی مدیرکل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره مقایسه تخلفات پایان‌نامه‌ای در دانشگاه‌های شهرستان‌ها نسبت به دانشگاه‌‌های تهران، اظهارداشت: افرادی که در  شهرستان‌ها متقاضی خرید پایان‌نامه هستند بیشتر کارهایشان را در تهران انجام می‌دهند و عمده کارها معطوف به تهران می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که وقتی از پایان نامه تقلبی صحبت می‌شود همه ذهن‌ها به سمت دانشگاه‌های بزرگ و مطرح که اغلب در تهران واقع شده‌اند می‌رود، وضعیت دانشگاه‌های شهرستان در این تخلف چگونه است؟ گفت: آنچه که به نظر می‌رسد این است که در استان‌ها فضای کار مانند تهران برای متخلفان تهیه و تدوین پایان نامه وجود ندارد؛ به این صورت که افراد متخصص برای انجام این پروژه‌ها وجود ندارند یا تقاضای بومی برای این کار وجود ندارد و به همین دلیل اغلب تقاضاهایی که در تهران پذیرفته می‌شود مربوط به واحدهای شهرستانی است. 

آقابابایی توضیح داد: وقتی به لیست‌های تخلف‌های فروش پایان نامه نگاه می‌کنیم می‌بینیم دانشگاه‌هایی که در قالب نام یک دانشگاه فعالیت می‌کنند و در همه شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها واحد دارند، مانند دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور، در واحدهای شهرستان این دانشگاه‌ها، تقاضاهایی برای خرید پایان نامه مشاهده می‌کنیم.

*اغلب فعالیت های مربوط به خرید و فروش پایان نامه در تهران انجام می‌شود

مدیرکل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به این ترتیب بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید پایان نامه در واحدهای شهرستانی هم وجود دارد و این طور نیست که فقط تقاضای خرید پایان نامه در تهران باشد.

وی خاطر نشان کرد: اغلب فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش پایان نامه‌های سفارشی در تهران انجام می‌شود. فضای مجازی،‌ ایمیل و تلفن در اختیار است و متخلفان فروش پایان نامه از این طریق تقاضاها را جمع می‌کنند و خریدار و فروشنده با هم مرتبط می‌شوند.

به گزارش فارس، این موضوع از سوی مخاطبان سامانه فارس من نیز مطرح شده بود و این مخاطبان خواستار پیگیری مسؤولان برای جلوگیری از فروش و تبلیغات پایان نامه و مقاله در سطح خیابان بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول