اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

توضیحات استاندار درباره آنفلوآنزا و بوی نامطبوع در تهران

استاندار تهران توضیحاتی درباره شیوع آنفلوآنزا و بوی نامطبوع روز گذشته پایتخت داد.

توضیحات استاندار درباره آنفلوآنزا و بوی نامطبوع در تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در  جلسه امروز به مصوبات جلسه قبل پرداخته شد و قرار شد که با توجه به اهمیت مبارزه با موادمخدر در جامعه و دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در این خصوص دارند، بیشتر پرداخته شود و معضلات و مشکلات آن حل شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز تأکید شد که نسبت به ایجاد ظرفیت برای زنان معتاد تا 20 روز آینده سازمان امور اجتماعی شهرداری تهران مکانی را پیشنهاد بدهد و ظرفیت جدیدی را هم سازمان بهزیستی در این خصوص ایجاد کند.

استاندار تهران افزود: 14700 نفر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز مختلف استان تهران وجود دارد و هم اکنون این تعداد در حال نگهداری و باتوانی هستند و 2400 نفر نیز ظرفیت خالی داریم.

محسنی‌بندپی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت مرکز نگهداری معتادان متجاهر اخوان بود که از مراکز مهم ما است و از نظر آب آشامیدنی دچار مشکل شده بودند و قرار شد سازمان آبفا هم روستایی و هم شهری نسبت به افزایش ظرفیت آب اخوان اقدام کنند و هزینه آن هم 50 درصد از محل فرمانداری و 50 درصد از محل شرکت تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرف مدت 20 روز نیز مراکز نگهداری معتادین متجاهر بر اساس ماده 80 باید نسبت به توانمندسازی اقدام کنند و این موضوع نیز در برنامه ششم توسعه آورده شده است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در خصوص طرح یاریگران زندگی هم مقرر شد که اقدامات لازم صورت بگیرد و در راستای دانش‌آموزان بحث‌های یاریگران زندگی تدوین شود و در این خصوص نیز آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد و دانش‌آموزان حین تدریس از پیشگیری به مصرف موادمخدر تا یاد گرفتن نه گفتن در برابر موادمخدر را آموزش ببینند.

محسنی‌بندپی یادآور شد: در طرح یاریگران زندگی قرار شد 50 درصد منابع آن از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر، 25 درصد سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و 25 درصد دیگر را آموزش و پرورش متقبل شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شیوع آنفلوآنزا در تهران گفت:‌متأسفانه تعدادی در اثر آنفلوآنزا کشته شده‌اند و در این خصوص وزارت بهداشت اقداماتی در حوزه مبارزه با این بیماری انجام داده است و اقداماتی در حوزه پیشگیری و شیوع آن صورت گرفته و این اقدامات را نیز به دستگاه‌های ذیربط اعلام کرده‌ایم.

استاندار تهران بیان داشت: یکی از موارد پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا شستن دست‌ها با صابون  است و باید نسبت به جلوگیری از آنفلوآنزا مدیریت و کنترل لازم صورت بگیرد.

محسنی‌بندپی درباره انتشار بوی نامطبوع روز گذشته در استان تهران گفت: چون اغلب وزش باد از غرب به جنوب شرق است این باد برعکس شده بود و باد از جنوب به مرکز وزید.

وی افزود:‌شهرداری و محیط زیست نسبت به سنجش گازها اقدام کردند و شاهد افزایش غلظت گازها نبوده‌ایم.

استاندار تهران افزود: 27 کانون بویی که در جنوب تهران است بوی نامطبوع آن کمتر شده است و با یک وزش باد و طی شرایط جوی شاهد انتشار این بو بوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول