اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرب العجل استاندار زنجان به فرمانداران

استاندار زنجان با بیان اینکه به فرمانداران شهرستان‌های ابهر، ماهنشان و ایجرود دو هفته فرصت داده می‌شود تا نسبت به راه‌اندازی خانه جوان در شهرستان خود اقدام کنند، گفت: باید هم‌اندیشی با جوانان افزایش یابد.

ضرب العجل استاندار زنجان به فرمانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان ظهر امروز با محوریت بررسی موضوعات حوزه آسیب‌های اجتماعی در بخش جوانان برگزار شد، همچنین در این جلسه وضعیت فعالیت خانه جوان در شهرستان‌های استان زنجان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه باید از نظر کارشناسانه برای ارائه طرح‌های پیشگیرانه استفاده شود، اظهار کرد: زنجان ظرفیت‌های مثبت زیادی دارد و جزو استان‌های امن کشور است.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه ظرف یک ماه آینده، باید نمایی از جوانان شاغل در ادارات و وضعیت آنها احصا شود، بیان کرد: باید این ظرفیت‌ها در دستگاه‌های مختلف احصا شود.

وی با بیان اینکه به فرمانداران شهرستان‌های ابهر، ماهنشان و ایجرود دو هفته فرصت داده می‌شود تا نسبت به خانه جوان در شهرستان خود اقدام کنند، عنوان کرد: باید هم‌اندیشی با جوانان افزایش یابد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید دستگاه‌ها از نظرات جوانان استفاده کنند، گفت: باید گاهی شنونده بود و از نظرات جوانان استفاده کرد.

 

طرح تقسیم کار با شعار «با جوانان برای جوانان» در حال اجرا است

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی جزو عوامل تهدیدکننده نظام اجتماعی است، اظهار کرد: این آسیب‌ها چرخه توسعه را کند یا متوقف می‌کند.

علی خلیلی با بیان اینکه باید در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی اقدام شود، افزود: در این راستا در ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده طبق قوانین به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه 25 درصد آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد و باید توجه داشت، چرا که پیشگیری جز با همکاری قوای مختلف میسر نمی‌شود.

خلیلی با بیان اینکه طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجرا است، عنوان کرد: طرح تقسیم کار در ورزش و جوانان با شعار «با جوانان برای جوانان» در حال اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه حمایت از سمن‌های جوان و برگزاری کارگروه‌های توانمندسازی در دستور کار قرار دارد، افزود: اجرای طرح‌های فراگیر جوانان و رویدادهای استارت‌آپی، مشارکت سمن‌های جوانان در برنامه‌ها و حمایت از طرح‌های پژوهش و ... قرار دارد.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره ازدواج از یک مرکز در استان زنجان به ۶ مرکز رسیده است، بیان کرد: در سال‌ گذشته ۲۵۶ کارگاه ازدواج برگزار شده که این آمار در سال‌جاری افزایش می‌یاید.

خلیلی با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی خانه جوانان در شهرستان‌های زنجان بیان کرد: در شهرستان‌های ابهر، ماهنشان و ایجرود خانه جوانان باید راه‌اندازی شود.

 

30 درصد برنامه‌های فرهنگی به جوانان ارائه می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بعد از طرح تقسیم کار ملی این طرح در زنجان نیز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در سطح ملی ۱۸ دستگاه متولی این طرح در کشور است.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه 14 دستگاه مجری طرح ملی در استان هستند، بیان کرد: در سال‌جاری 12 دستگاه در این حوزه مسؤولیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ تعداد یک هزار و 100 برنامه در حوزه فرهنگی برگزار شده است، ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی نیز در این ایام برگزار شده است.

سلطانی با بیان اینکه ۷۴ هزار نفر زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته‌اند، بیان کرد: این آمار  ۷ درصد از جمعیت استان را تشکیل داده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه ۱۰ اولویت برای برنامه‌های حوزه جوانان در نظر گرفته است، اظهار کرد: اولویت‌ها براساس اهمیت رتبه‌بندی شده است.

وی عنوان کرد: در حالی که ۲۵ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند و حدود 30 درصد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به حوزه جوانان است.

 

از ظرفیت جوانان استفاده شود

فرماندار شهرستان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید سند کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: هر چه در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار شود باز هم کم است.

رضا عسگری با بیان اینکه باید امورات به جوانان و سمن‌ها سپرده شود، ادامه داد: باید از ظرفیت جوانان استفاده شود و از آنها در امور اداری استفاده شود.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول