اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز در استان کردستان گفت: برای گازرسانی به 300 واحد صنعتی در سال جاری برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری صبح امروز در سیزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی که در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان برگزار شد به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: امروز بحث آلایندگی در صنایع برای زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حتی می‌توان گفت که اهمیت این موضوع که در رشد شاخص‌های سلامت تاثیرگذار است سایر شاخص‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که با تحقق گاز‌رسانی به صنایع می‌توانیم شاخص زیست محیطی را به وضعیت مطلوب برسانیم.

‎وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت : با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به 2 هزار و 281  صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه CNG گازرسانی صورت گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: در  سال گذشته 1 هزار و 113 واحد صنعتی که شامل قانون مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می‌کردند، شناسایی شده که در مجموع سالانه مصرف کننده 48 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند.

وی یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان آبان ماه سال جاری 482 واحد صنعتی است که با اجرای 151 کیلومتر خط تغذیه صورت گرفته و سالانه به جای 34 میلیون لیتر سوخت مایع، گاز طبیعی جایگزین شده است.

فعله‌گری اظهار داشت: در سال جاری برای گازرسانی به 210 واحد صنعتی برنامه‌ریزی صورت گرفته بود که با تلاش کارکنان شرکت گاز استان کردستان این تعداد به 300 مورد افزایش یافته است.

در ادامه این جلسه، برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مصوبه شورای اقتصاد و برنامه‌های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند.  

وی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به 133 واحد صنعتی در حال اجراست، 62 واحد دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار و تعداد 36 واحد دیگر نیز در مرحله مطالعاتی و اقدام برای برگزاری مناقصه قرار دارد.

وی با تصریح مشارکت دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در جهت توسعه پایدار، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان خادم دولت خدمت‌رسانی به مردم است و برای موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول