اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سرلشکر باقری: روابط ایران و چین راهبردی است/ تدوین سند همکاری ۲۵ ساله دو کشور

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب روابط ایران و چین را راهبردی می‌دانند، گفت: سند مهمی در جمهوری اسلامی ایران درباره راهبرد روابط ۲۵ ساله دو کشور تدوین‌شده است که به مقامات چین نیز ارائه شد.

سرلشکر باقری: روابط ایران و چین راهبردی است/ تدوین سند همکاری ۲۵ ساله دو کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه 12 آذر) در دیدار با سپهبد شائو یوئان مینگ معاون روابط بین‌الملل ارتش چین و رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و چین رو به توسعه است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روابط ایران و چین را راهبردی می‌داند و رئیس جمهور چین هم چنین نگرشی را به این روابط دارد.

وی افزود: سند مهمی در جمهوری اسلامی ایران درباره راهبرد روابط ۲۵ ساله دو کشور تدوین‌شده است که به مقامات چین نیز ارائه شد که این سند در عالی‌ترین سطوح کشور ما تهیه شده و مورد تایید رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه اراده دائمی دو کشور بر توسعه روابط است، تصریح کرد: نگاه دیگر کشورها و دشمنی‌هایی که وجود دارد تاثیری در روابط ما نخواهد داشت و امیدوارم نگاهی که مقامات چین به این سند در تنظیم روابط دارند و پاسخی که به این پیشنهاد راهبردی ما می‌دهند، باعث ادامه مسیر توسعه‌ای روابط باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تهدیدات و علایق مشترکی میان ما و چین وجود دارد، ادامه داد: زمینه‌های همکاری بسیار متنوعی برای همکاری نیروهای مسلح دو کشور وجود دارد و امیدوارم با تلاش جنابعالی بعنوان رئیس چینی کمیسیون مشترک دو کشور، در همه زمینه ها بتوانیم روابط را توسعه دهیم.

سپهبد شائو یوئان مینگ معاون روابط بین‌الملل ارتش چین نیز در این دیدار سفر چندی قبل سرلشکر باقری به چین را سفری بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور را به صورت مطلوب پایه ریزی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول