اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن : از مشارکت 6 کشور اروپایی در اینستکس حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین از قصد 6 کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس استقبال و ابراز امیدواری کرد که کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز با ایران همکاری‌ کنند.

پکن : از مشارکت 6 کشور اروپایی در اینستکس حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین سه شنبه در نشست خبری هفتگی علاوه بر بررسی مسائل روز چین و جهان، درباره پیوستن 6 کشور اروپایی به اینستکس به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در خصوص پیوستن رسمی بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، سوئد و نروژ به اینستکس در دوم سپتامبر (دوشنبه 11  آذر) گفت: «ما به این گزارش‌ها توجه داریم. اینستکس تلاش مهمی از طرف اروپا برای حمایت از برجام و نشان دهنده عزمی برای حمایت از چندجانبه گرایی و نظم بین المللی بر اساس قوانین بین المللی است. چین از این موضوع به شدت استقبال می‌کند. از تصمیم اتخاذ شده توسط این  6 کشور و تلاش‌ها برای پیشبرد اینستکس حمایت می‌کنیم. این امر به ارتقاء همکاری بین اروپا و ایران و اطمینان از اجرای برجام کمک خواهد کرد. امیدواریم این ساز و کار به زودی زمینه‌های بیشتری را در برگیرد و در اختیار کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی بین ایران و جامعه بین المللی قرار گیرد.»

این دیپلمات چینی روز گذشته نیز گفت که پکن و تهران شرکای راهبردی هستند. (جزئیات بیشتر)

چین از جمله کشورهای دارای روابط تجاری، اقتصادی گسترده با ایران و از جمله حاضران در توافق هسته‌ای سال 2015 است که همواره مواضع مثبتی در قبال تهران و در مخالفت با اقدام‌های خصمانه آمریکا اتخاذ کرده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول