اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه‌اندازی قرارگاه رزمندگان پیشکسوت شمال کشور/ گام‌های کم‌رمق نمایندگان در جذب بودجه استانی پارک موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان از راه‌اندازی قرارگاه رزمندگان پیشکسوت جبهه شمال کشور خبر داد.

راه‌اندازی قرارگاه رزمندگان پیشکسوت شمال کشور/ گام‌های کم‌رمق نمایندگان در جذب بودجه استانی پارک موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی ملک‌شاهکوهی عصر امروز در جمع پیرامون روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان اظهار کرد: برای نخستین بار قرارگاه رزمندگان پیشکسوت جبهه شمال کشور راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان تصریح کرد: پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان اکنون با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان؛ هدف از اجرای این پروژه را در ایجاد موزه آرایی، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس، گالری‌های دوره‌ای و دائمی، سالن آمفی تئاتر و سالن سمعی‌بصری عنوان کرد.
ملک‌شاهکوهی افزود: جلسه‌ای که در آذر ما سال 1397 با حضور همه مسوولان استانی داشتیم مقرر شد که شهرداری یک میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص دهد و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات متوازن استانی برای این پروژه مصوب شد.

* با پیگیری‌های مسوولان استان امیدواریم مابقی این اعتبارات تا پایان سال‌جاری اختصاص پیدا کند
وی ادامه داد: بعد از سفر هیئت دولت به استان گلستان در سال ۱۳۹۷ اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان پیش‌بینی شد که ۱۰ میلیارد  تومان برای سال ۱۳۹۸ و ۱۰ میلیارد تومان برای سال 1399 برای این پروژه مقرر شد که اختصاص پیدا کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: تاکنون ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سال ۹۸ برای این پروژه محقق شده است که با پیگیری‌های مسوولان استان امیدواریم مابقی این اعتبارات تا پایان سال‌جاری اختصاص پیدا کند.
ملک‌شاهکوهی با بیان اینکه در مجموع قرارداد ۸ میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد کردیم، ابراز کرد: پروژه از فروردین ۱۳۹۸ شروع به کار کرده است تا قبل از سال ۱۳۹۷ این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

* تاکنون پیکر ۱۳۹ شهید گمنام در ۵۴ نقطه گلستان خاکسپاری شد/ تاکنون ۲۸ نقطه یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است
وی گفت: تا پایان سال ۱۳۹۸ قرار بود که مرحله سفت‌کاری پروژه به اتمام برسد ولی به دلیل نوسانات اقتصادی، مشکلات شرایط جوی، عقد قرارداد با پیمانکار عقب‌ماندگی‌هایی در اجرای این پروژه داشتیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان بیان کرد: پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان قرار است در مساحت یک هزار و ۶۵۶ متر با زیربنای ۴ هزار و ۱۷۶ مترمربع و در چهار طبقه ساخته خواهد شد.
ملک‌شاهکوهی گزارشی در خصوص روند ایجاد یادمان‌های شهدا در استان گفت: تاکنون پیکر ۱۳۹ شهید گمنام در ۵۴ نقطه استان گلستان خاکسپاری شده است که تاکنون ۲۸ نقطه یادمان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: شش شهید گمنام در گلزارهای شهدا تدفین شدند که یادمان ندارند ۲۰ نقطه از یادمان‌های شهدا در حال طراحی و اجرا هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: قرار بود در سال ۱۳۹۸ یادمان‌هایی که ۲۰ الی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پایان ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسند که تعداد آن‌ها 12 مورد تا پایان امسال و هشت نقطه برای سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.خواهد رسید.

* راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی با ظرفیت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت/ راه‌اندازی قرارگاه رزمندگان پیشکسوت جبهه شمالی کشور
ملک شاهکوهی از راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی با ظرفیت پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت خبر داد و افزود: ۱۱ کمیته با هدف ساخت باغ موزه دفاع مقدس در بخش‌های مختلف راه‌اندازی شده است در این کارگروه‌ها نزدیک به ۳۰۰ عضو فعالیت دارند.
وی با اشاره به جمع‌آوری خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان استان گلستان گفت: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و تاریخ شفاهی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از رزمندگان گرفته شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان از راه‌اندازی قرارگاه رزمندگان پیشکسوت جبهه شمالی کشور خبر داد و افزود: پارک موزه دفاع مقدس بزرگترین مرکز فرهنگی و گردشگری در استان است.
ملک‌شاهکوهی از عملکرد نمایندگان مجلس در پیگیری بودجه استانی برای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان گلایه کرد و گفت: نمایندگان باید تلاش کنند تا بودجه استانی برای این پروژه تعریف شود که در این زمینه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

* اگر روزی بدانم کسی در روند اجرای این پروژه پشت پا می‌زنند با کسی تعارف نمی‌کنم و این مسائل را رسانه‌ای خواهم کرد
وی کمک مسوولان استان گلستان را در اجرای این پروژه مثبت خواند و گفت: اگر این تلاش‌ها نبود ما به پیشرفت ۴۰ درصدی در اجرای پروژه نمی‌رسیدیم و اگر روزی بدانم کسی در روند اجرای این پروژه پشت پا می‌زنند با کسی تعارف نمی‌کنم و این مسائل را رسانه‌ای خواهم کرد.
ملک‌شاهکوهی از تدفین پیکر یک شهید گمنام در ایام فاطمیه در «حسینیه عاشقان ثارالله سپاه گرگان» خبر داد.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول