اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پزشکان میزان استفاده از اسکناس در کشور را 5 درصد افزایش دادند/شبکه توزیع کالا به هیچ‌وجه شفاف نیست

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: در شرایط کنونی کشور نیازمند یک سازمان کلان و جامع برای نظارت بر صادرات و واردات است، جلوگیری از قاچاق، سنجش نیاز کشور به کالا و جلوگیری از فرار مالیاتی تنها بخشی از آثار مثبت تشکیل این نهاد خواهد بود.

پزشکان میزان استفاده از اسکناس در کشور را  5 درصد افزایش دادند/شبکه توزیع کالا به هیچ‌وجه شفاف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، معصومه آقاپورعلیشاهی، با اشاره به راهکارهای کنونی برای مقابله با حجم گسترده فرارهای مالیاتی در کشور، اظهار داشت: در شرایط کنونی شبکه توزیع کالا به هیچ‌وجه شفاف نیست و موضوع موجب افزایش فرارهای مالیاتی در کشور شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام کشورها شبکه سیستماتیک توزیع وجود دارد که کار این شبکه، انتقال کالا از مبدأ تولیدکننده به دست مصرف‌کننده واقعی است، این کشورها با این سیستم توانسته‌اند که عملا دست دلالان را قطع کنند.
 

نصب و درج بارکد کالا بر روی محصولات راهکار اساسی برای مقابله با فرار مالیاتی

آقاپور علیشاهی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با فرار مالیاتی، نصب و درج  بارکد کالا بر روی محصولات است، این مسئله می‌تواند نظام تولید و توزیع کالا را هدفمند کند.

وی گفت: به‌طور مثال در کشور ژاپن، سال 1952 شرکتی تحت عنوان (CCPIT)  تشکیل شد، کار اصلی این شرکت ارائه شناسه و بارکد برای تمام کالاهای وارداتی و صادراتی است، به این معنا که این شرکت دروازه ورود و خروج کالا بوده و روند انتقال از مبدأ تا مصرف‌کننده کاملا رصد می‌شود.
 

برای مقابله با فرارهای مالیاتی نیازمند یک نظام جامع نظارتی هستیم

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا ما برای مقابله با فرارهای مالیاتی نیازمند یک نظام جامع نظارتی هستیم در غیر این صورت نمی‌توان این مسئله را مهار کرد، مثلا از زمانی که ما پزشکان را مکلف به نصب دستگاه کارتخوان کرده‌ایم، میزان استفاده از اسکناس کشور حدود 5 درصد افزایش یافته است.
 

کشور نیازمند یک سازمان کلان و جامع برای نظارت بر صادرات و واردات است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در شرایط کنونی کشور نیازمند یک سازمان کلان و جامع برای نظارت بر صادرات و واردات است، جلوگیری از قاچاق، سنجش نیاز کشور به کالا و جلوگیری از فرار مالیاتی تنها بخشی از آثار مثبت تشکیل این نهاد خواهد بود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول