اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سالی یک وعده و دیگر هیچ!

هر سال در کوران برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان مسوولان یادی از بازگشت جشنواره فیلم به همدان می‌کنند و پس از اتمام جشنواره تئاتر، پیگیری جشنواره فیلم هم به سال بعد موکول می‌شود!

سالی یک وعده و دیگر هیچ!

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ «جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید به همدان بیاید» این جمله‌ای است که هر سال یکبار و از زبان مدیران و نمایندگان ارشد استان در تریبون جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح می‌‌شود و بعد هم فراموش می‌شود تا سال آینده!

پس از نیکبخت، استاندار سابق که در برنامه‌های فرهنگی یادی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان می‌کرد و بازگشت این جشنواره به همدان را از وزیر ارشاد طلب، حالا با رفتن او نمایندگان مجلس این خواسته را دارند اما تنها در حد حرف آن هم در ایام برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان!

سال‌هاست در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مسئولان همدانی از مسوولان وزارت درخواست موضوع بازگشت جشنواره فیلم را می‌کنند، در حالی که باید خود آستین همت را بالا زده و در جلسات متعدد و به صورت کارشناسی این خواسته همدانی‌ها را به گوش وزیر ارشاد برسانند.

همدان زیرساخت‌های برپایی این جشنواره را دارد، شاید قبلاً در سالن‌های سینمایی مشکلاتی داشتیم و حتی سینماقدس و فلسطین نیز تجهیزات امروز را نداشتند، اما در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم که البته ناگفته نماند که باید در تأمین امکانات و تجهیزات به‌روز هم ورود داشته باشیم.

اما اعتبار برگزاری جشنواره فیلم نیز خود مقوله مهمی است که طی چند سال برگزاری دغدغه مسوولان به شمار می‌رفت، برگزاری این جشنواره نیازمند اسپانسر بود و در همدان شهرداری و سایر نهادها در این زمینه همکاری نداشتند؛ از طرف دیگر سازمان امور سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی نیز تامین اعتبار و جذب اسپانسر را مهم می‌دانستند.

بازگشت جشنواره فیلم کودک به همدان نیازمند اسپانسر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برای بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان می‌توان رایزنی کرد اما این موضوع که اصفهان نیز برای از دست ندادن این امتیاز مقاومت می‌کند را نباید نادیده گرفت.

احمدرضا احسانی بیان کرد: این جشنواره پنج دوره در همدان برگزار شده و می‌توان بازگشت آن را پیگیر بود اما اعتبار برگزاری آن نیز برای استان مهم است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری اصفهان ۸ میلیارد تومان به جشنواره داد و مجموعه ارشاد اصفهان ریالی هزینه نکرد گفت: از این میزان ۲ میلیارد تومان برای برگزاری جشنواره شد و ۶ میلیارد تومان نیز برای تجهیز و ساخت سالن‌ها اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: اگر همدان یک سال 6 میلیارد توان در اختیار داشته باشد، تحولات زیادی را در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تأمین اعتبار اقدام کرد و بعد دنبال بازگشت جشنواره فیلم بود گفت: در حال حاضر تمام مطالبات جشنواره تئاتر پارسال و امسال مانده است.

احسانی تصریح کرد: نه شهرداری و نه شورای شهر پای کار می‌آید و نه سازمان دیگری کمک می‌کند بنابراین در توان استان نیست که حداقل ۲ میلیارد تومان برای این جشنواره بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه ساز و کار بازگشت جشنواره در همدان باید دیده شده و مسائل مالی آن برطرف شود افزود: ما نمی‌گوییم ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهند، بلکه نصف همین میزان هم اختصاص یابد بهترین جشنواره را برگزار می‌کنیم.

پیگیری بازگشت جشنواره فیلم به تنهایی ممکن نیست

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز که خود در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان تاکید کرد، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: همدان چند دوره میزبان جشنواره بود و پیگیر بازگشت آن هستم زیرا اعتقاد دارم جشنواره فیلم در همدان برگزار شود، برای رشد استان بسیار موثر خواهد بود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در پاسخ به اینکه چرا فقط سالی یکبار آن هم در جشنواره تئاتر یادی از بازگشت فیلم به همدان می‌کنید؟ بیان کرد: بازگشت جشنواره فیلم به همدان مهم است اما پیگیری آن نباید تنها از سوی بنده باشد بلکه باید سایر مسوولان نیز وارد کار شوند.

وی اضافه کرد: بنده صبح که از خواب بیدار می‌شوم تا عصر ۶۰ الی ۷۰ کار مهم از مقابل چشمانم عبور می‌کند که چند مورد را تلفنی پیگیری می‌کنم و چند مورد را حضوری بررسی می‌کنم و چند مورد نیز در زمان نمی‌گنجد، پس باید همه پای کار باشند.

معرفی همدان با برگزاری جشنواره‌های مختلف

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز چندی پیش طی اظهار نظری بیان کرد: به دنبال این هستیم با همکاری مسوولان استانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همدان بیاوریم تا شادی و نشاط را به بچه‌ها هدیه دهیم.

امیر خجسته گفت: باید از فرصت برگزاری جشنواره‌های مختلف برای معرفی همدان به دنیا استفاده کنیم.

اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان بازگردد یا نه خود یک موضوع است و  وعده‌های در حد حرف که در کوران یک رویداد فرهنگی و در جمع هنرمندان مطرح می‌شود و می‌رود تا سال بعد هم یک مسئله!

برگزاری و میزبانی از یک رویداد تنها به حرف و شعار نیست بلکه باید ابتدا به داشته‌ها و زیرساخت‌هایمان توجه کنیم و اگر آن را شدنی می‌دانیم وعده توام با پیگیری دهیم، اگر با پیگیری وزیر ارشاد این خواسته را نشدنی دانستند، دیگر آن را در جمع مطرح نکنیم که مردم نیز امیدوار و چشم انتظار باشند.

انتهای پیام/89003/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول