اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

«هوش مصنوعی« به کمک نابینایان آمد

مایکروسافت از بروزرسانی در برنامه «Seeing AI» خبر داد که شامل گزینه‌های جدید خروجی زبان از جمله هلندی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی خواهد بود.

«هوش مصنوعی« به کمک نابینایان آمد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، برنامه دستیار واقعیت مجازی مایکروسافت که مبتنی بر هوش مصنوعی است، اکنون قادر به توصیف صحنه‌ها و خواندن متن به زبان اسپانیایی، ژاپنی، آلمانی، فرانسوی و هلندی برای نابینایان است.

هوش مصنوعی مایکروسافت اکنون یک دستیار واقعیت مجازی است که صحنه‌ها را برای آنهایی که دچار ضعف بینایی یا نابینایی هستند، توصیف می‌کند.

این برنامه اختصاصی تصاویر و فیلم های دوربین های آیفون را تحلیل می‌کند؛ در این بروزرسانی جدید این نخستین بار است که این برنامه به زبانی به غیر از انگلیسی صحبت می‌کند.

برنامه اختصاصی iOS برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ به عنوان ابزاری رایگان برای کمک به افراد دارای اختلال بینایی در زندگی روزمره در دسترس قرار گرفت.

این مجموعه در حدود یک سری کانال‌های مختلف ساخته شده است که کاربران بسته به نیاز یا شرایط خاص خود می توانند گزینه‌های مورد نظر انتخاب کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول