اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پایگاه اطلاعات «برخط درمان» بیمه‌شدگان کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از ایجاد پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان کشور خبر داد و گفت: این پایگاه اواخر دی یا اوایل بهمن‌ماه سال‌جاری راه‌اندازی خواهد شد.

پایگاه اطلاعات «برخط درمان» بیمه‌شدگان کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طاهر موهبتی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه 40 میلیون ایرانی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند، اظهار کرد: این آمار شامل اعضای پنج صندوق کارکنان دولت، بازنشستگان، سایر اقشار، ایرانیان، سلامت همگانی و روستاییان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه 2 هزار و 45 قلم دارو از طریق بیمه سلامت حمایت می‌شود، تصریح کرد: این بیمه 4 هزار و 800 خدمت سرپایی، 47 هزار لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی را هم حمایت می‌کند، ضمن اینکه 90 درصد هزینه خدمات بستری در مراکز دولتی و 70 درصد هزینه در مراکز بستری بخش خصوصی را هم پرداخت می‌کند.

وی به کاهش مراجعات برای دریافت خدمت در سال 97 نسبت به سال پیش از آن اشاره کرد و گفت: دلیل این کاهش رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای بوده است، ولی باید متوجه بود که دیگر امکان کاهش هزینه در این بخش وجود ندارد و ارائه خدمات نیازمند تامین منابع است.

موهبتی از ایجاد پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان کشور خبر داد و گفت: این پایگاه اواخر دی یا اوایل بهمن‌ماه سال‌جاری راه‌اندازی خواهد شد که نقش مهمی در ساماندهی امور دارد، چرا که با این راه‌اندازی یکی از آرزوهای نظام بیمه‌ای کشور محقق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به اقدامات انجام شده در حوزه هدفمند کردن بیمه رایگان اشاره و تاکید کرد: این اقدام که با ارزیابی وسع مالی انجام می‌شود موجب مهاجرت بخشی از جامعه هدف به صندوق‌های مورد نظر شده است.

وی از فعال شدن سامانه استحقاق سنجی در 605 بیمارستان خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح نسخه الکترونیکی به عنوان یکی از ماموریت‌های بیمه، در 235 شهرستان اجرا می‌شود.

موهبتی پرداخت نسخ الکترونیکی ارائه شده تا پایان ماه، و ارائه تسهیلات بانکی را از مشوق‌های پیش‌بینی شده برای ترویج نسخ الکترونیکی اعلام کرد و افزود: تا پایان سال همه بیمارستان‌های دولتی به این شبکه متصل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به فراهم شدن زیرساخت‌های آی، تی در راستای کاهش بهینه هزینه‌ها اشاره کرد و افزود: جلوی تحویل 500 هزار دارو در مدت زمان اجرای این طرح گرفته شده است که از راه‌های کنترل قاچاق دارو است.

وی با تاکید بر هزینه‌بر بودن حمایت از بیماران خاص گفت: 67 هزار بیمار خاص، هزینه‌ای حدود یک هزار و 400 میلیارد تومانی را داشته‌اند که مبلغ قابل توجهی در مقایسه با جمعیت 40 میلیونی جامعه هدف محسوب می‌شود.

موهبتی از ارائه بسته‌های تشویقی برای بیمه‌گذارانی که مراقب سلامت خود هستند در آینده خبر داد و افزود: این بسته‌ها شامل تخفیفات بیمه‌ای است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اجرای طرح پوشش بیمه اجباری از 13 آبان‌ماه در کشور آغاز شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پرداختی‌ها به مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: میانگین بدهی این بیمه حدود سه ماه و نیم است و بیمه سلامت از سال 97 هم به مراکز درمانی طرف قرار بدهی دارد.

موهبتی با تاکید بر آسیب‌شناسی انجام شده از عملکرد بیمه سلامت گفت: عدم توازن بین منابع و مصارف، عدم رعایت اقتضائات بیمه‌ای و عدم اطلاع مردم از خدمات بیمه سلامت از جمله مشکلات موجود در این حوزه برآورده شده است که اقداماتی در راستای حل آن‌ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه بیمه رایگان روستاییان حذف نشده است، ادامه داد: باید متوجه بود که کسانی که وسع مالی دارند، باید هزینه بیمه خود را در دوران سلامت بپردازند.

وی افق آینده بیمه سلامت را مربوط به برنامه‌ها دانست و افزود: هر چند رقابت در بیمه‌های پایه معنی خاصی ندارد ولی رضایت‌مندی باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول