اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جشنواره دانشگاهی «حرکت» در شیراز به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دهمین جشنواره دانشگاهی حرکت، ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شیراز در مجتمع رفاهی این دانشگاه برگزار شد.

جشنواره دانشگاهی «حرکت» در شیراز به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در آیین اختتامیه جشنواره حرکت که با حضور رئیس دانشگاه، اساتید و دانشجویان و به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در این آیین اظهار داشت : بیش از یک دهه از فعالیت‌های منسجم انجمن های علمی و جشنواره حرکت در دانشگاه شیراز می گذرد و به نظر می رسد وقت آن رسیده این فعالیت ها با یک جهت مشخص و هدف گیری خاص دنبال شود.

وی افزود: جهت مندی فعالیت های دانشجویی و ارتباط موثر و پیوسته با پارک علم و فناوری استان فارس و برج نوآوری دانشگاه شیراز می تواند زمینه ساز تبدیل فعالیت های دانشجوئی به استارت آپ های موفق شده و همچنین به کسب و کارهای قوی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی زمینه ی مناسبی را برای دانشجویان فراهم می سازند که ایده‌های آنان تبدیل به عمل شود و این فعالیت ها در جهت رشد و توسعه دانشجو، دانشگاه و جامعه موثر است.

محبوبه البرزی، قائم مقام معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز هم در آیین اختتامیه دهمین جشنواره دانشگاهی حرکت اظهار داشت : انجمن های علمی دانشجویی مجموعه‌ای علمی، پژوهشی است که با حضور دانشجویان نخبه و توانمند و همگام با اهداف و رسالت دانشگاه تشکیل شده است.

وی افزود: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز، به عنوان سیاست گذار و پشتیبان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه در راستای پویایی دانشگاه و رشد انجمن‌ها و به منظور ارائه دستاوردها، اختراعات، ابتکارات و طرح‌های علمی کاربردی آنان اقدام به برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت به طور سالانه کرده و تا کنون 10 دوره آن در دانشگاه شیراز برگزار شده است.

 البرزی تصریح کرد : وزارت علوم هر ساله جشنواره ملی حرکت که رقابتی بین انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور می باشد را برگزار می‌کند و هر دانشگاه موظف است مرحله دانشگاهی جشنواره را در دانشگاه خود برگزار نماید و برگزیدگان مرحله دانشگاهی را جهت رقابت با برگزیدگان سایر دانشگاه‌ها به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت در وزارت علوم معرفی کند.

قائم مقام معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز افزود: در سال‌های گذشته، دانشجویان دانشگاه شیراز در این جشنواره ملی خوش درخشیده اند و جزء بهترین‌های کشور به شمار می‌روند.

البرزی گفت: ضروری است که جهت فعالیت انجمن‌های علمی به سمت نیاز های جامعه و مباحثی مانند پدافند غیرعامل و آسیب‌های اجتماعی سوق داده شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه شیراز به صورت مادی و معنوی از فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت می‌کنند.

دبیر دهمین جشنواره دانشگاهی حرکت نیز در این آیین گفت: هم اکنون 77 واحد انجمن علمی در دانشگاه شیراز فعالیّت می کنند و حدود 2 هزار دانشجوی پژوهشگر و توانمند در این انجمن‌ها حضور فعّال و مؤثر دارند.

زهرا فرامرزی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فعالیت مختلف با تلاش و مشارکت دانشجویان صورت گرفته و برنامه های جدیدی برای آینده این فعالیت‌ها تدوین شده است، ابراز داشت: در دهمین جشنواره دانشجویی حرکت یک هزار و ۳۰۶ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد و پس از سه مرحله داوری برگزیدگان در بخش‌های انجمن علمی برتر، فعالیت علمی خلاقانه، نشریه علمی، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه معرفی شدند.

وی تصریح کرد: بالغ بر 6 هزار انجمن علمی دانشجویی در سراسر کشور فعالند و برگزیدگان جشنواره دانشگاهی، برای حضور در جشنواره ملی در 5 گروه رقابتی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و معماری و کشاورزی و دامپزشکی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول