اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امحای 2.5 تن لامپ مستعمل جیوه توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از امحای 2.5 تن لامپ سوخته‌ بخار جیوه توسط این شرکت خبر داد.

امحای 2.5 تن لامپ مستعمل جیوه توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عادل کاظمی اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست، شرکت توزیع نیروی برق تبریز در طول سال‌های گذشته نسبت به جمع‌آوری، بسته‌بندی و نگهداری لامپ‌های مستعمل و اسقاط حاوی جیوه شبکه‌ روشنایی معابر اقدام کرد.

وی ادامه داد: طی تدابیر اتخاذ شده در ماه اخیر حدود دو و نیم تن از لامپ‌های مورد اشاره توسط یکی از شرکت‌های صلاحیت‌دار در حوزه‌ محیط‌زیست امحا گردیده و نحوه‌ جمع‌آوری و انتقال به انبار شرکت در قرارداد نگهداری روشنایی معابر پیش‌بینی شده است.

کاظمی با بیان اینکه این شرکت از سال‌های قبل اقدامات زیست‌محیطی را نیز به صورت مرتب در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: لامپ‌های سوخته‌ای که از شبکه باز می‌شوند را روزانه بسته‌بندی کرده و به انبار تحویل می‌دهند و شرکت صلاحیت‌دار به صورت سالانه این لامپ‌های سوخته را که برای محیط‌زیست و سلامتی انسان بسیار مضر هستند طی فرآیندی ایمن، امحا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان به تشریح اقدامات صورت گرفته در این راستا پرداخت و اضافه کرد: ارسال مرتب و6 ماهه نمونه روغن ترانس برای تشخیص میزان PCBs. (مواد آلاینده برای طبیعت)، ساماندهی روغن‌های مستعمل و تصفیه‌ آن در شرکت‌های مورد تائید اداره‌ استاندارد برای استفاده‌ مجدد، جمع‌آوری و نگهداری سیلیکاژل‌های مستعمل از ترانسفورماتورها، تلاش برای حفظ گونه‌های جانوری و مخصوصا پرندگان در حوزه‌ی تحت پوشش شرکت توزیع برق تبریز و طراحی و ساخت سکوی استاندارد ویژه انبار روغن‌های ترانس از جمله مهم‌ترین اقدامات این شرکت در راستای ایمن‌سازی و صیانت از محیط‌زیست و سلامت شهروندان است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول