اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: روسیه وارد رقابت تسلیحاتی پرهزینه با ناتو نمی‌شود

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه وارد رقابت تسلیحاتی با ناتو نمی‌شود، خواستار حضور کشورهای غرب اروپا در معاهده کنترل تسلیحاتی جدید با آمریکا شد.

کرملین: روسیه وارد رقابت تسلیحاتی پرهزینه با ناتو نمی‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت کشورهای بخش غربی اروپا باید در هرگونه توافق موشکی و کنترل تسلیحاتی جدید بین واشنگتن و مسکو شریک باشند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» پسکوف طی نشست خبری در کاخ کرملین توضیح داد مسکو حامی اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر لزوم پیوستن کشورهای اروپای غربی به مذاکرات [تسلیحاتی روسیه-آمریکا] است.

وی در این باره توضیح داد: «[وقتی] درباره حضور پکن در معاهده جدید کاهش تسلیحاتی پیشنهادی از سوی آمریکا صحبت می‌شود، کشورهای اروپای غربی نیز باید در آن شرکت داشته باشند».

سخنگوی کرملین همچنین به تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای افزایش بودجه و هزینه‌های نظامی واکنش نشان داده و تصریح کرد این گزارش‌ها اثبات می‌کنند که مسکو حق داشته نگران توسعه و گسترش ناتو در مناطق شرقی اروپا و به سمت مرزهای روسیه باشد.

به نوشته رویترز، پسکوف با تاکید بر اینکه رفتارهای ناتو نمی‌تواند روسیه را به رقابت هزینه‌بر تسلیحاتی بکشاند، اظهار داشت: «ما شاهد آن هستیم که ناتو اقداماتی را با هدف مهار کردن [روسیه] و حرکت به سمت کشور ما انجام می‌دهد. این فقط باعث نگرانی ما است».

کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، روز جمعه (یازده مرداد) رسما از آن خارج شدند. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.

پیش از این مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین ضمن تأکید بر عدم پیوستن به مذاکرات سه‌جانبه با مسکو و واشنگتن درباره تسلیحات اتمی، در خصوص کاهش تسلیحات اتمی خود تا حد معقول ابراز آمادگی کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول