اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اصرار ماکرون بر «مرگ مغزی» بودن ناتو در اجلاس لندن

رئیس‌جمهور فرانسه بدون عقب‌نشینی از اظهارات خود مبنی بر مرگ مغزی بودن ناتو، گفت این سازمان باید برای مشخص کردن دشمنان خود مباحثاتی را آغاز کند.

اصرار ماکرون بر «مرگ مغزی» بودن ناتو در اجلاس لندن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (چهارشنبه) باز هم از اظهارات خود مبنی بر مرگ مغزی شدن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دفاع کرده و گفت آن اظهارات بود که موجب آغاز گفت‌وگوهایی درباره مسیر نظامی این سازمان شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون پیش از ورود به اجلاس ناتو در لندن به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا هنوز به اظهارات پیشین خود معتقد است، گفت: «بله قطعا. در حقیقت، آن [صحبت‌ها] باعث شد که برخی مباحثات جدی و بنیادین آغاز شود. مهمترین این [مباحثات] نحوه رسیدن به صلح پایدار در اروپا است».

وی با بیان اینکه لازم است اعضای ناتو درباره مشخص کردن دشمنان خود صحبت کنند، توضیح داد: «مباحثات [ناتو] باید درباره مسائل دیگری به جز موضوعات مالی و بودجه باشد».

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز به نقل از رئیس‌جمهور فرانسه نوشت: «پس به نظرم، این از وظایف ما است که ابهامات آسیب‌زا را مطرح کرده و یک بحث استراتژیک واقعی را شروع کنیم».

نشست مراسم هفتاد سالگی ناتو که این هفته در لندن برگزار می‌شود، قرار است درباره برنامه‌ها جهت ارتقای آمادگی نظامی ناتو، اعلام فضای خارجی زمین به عنوان منطقه عملیاتی نظامی، به‌روزرسانی برنامه ضد تروریسم و افزایش بودجه نظامی این سازمان باشد.

اولین روز نشست سران ناتو که قرار بود محل گرامیداشت هفتادمین سالگرد تشکیل این ائتلاف باشد، عملا به صحنه بروز اختلافات جدی میان اعضای این گروه بدل شد. در همان ساعات ابتدایی نشست، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که بین اعضای این ائتلاف اختلافی چنان جدی وجود دارد و نشست خبری با دبیرکل ناتو را با حمله به یک کشور متحد و عضو ناتو آغاز کرد. (جزئیات بیشتر)

پیش از اظهارات امروز ماکرون، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در واکنش مجدد به نظر مرگ مغزی ماکرون، گفت: «ناتو فعال است، ناتو چابک است، ناتو منعطف است. ناتو موفق‌ترین اتحاد در تاریخ جهان است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول