اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

نابغه هندی گوگل، اداره «آلفابت» را هم برعهده گرفت

«ساندار پیچای» مدیرعامل هندی‌تبار گوگل به عنوان مدیرعامل اجرایی هلدینگ آلفابت (شرکت مادر گوگل) انتخاب شد.

نابغه هندی گوگل، اداره «آلفابت» را هم برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «ساندار پیچای» هندی، مدیرعامل اجرایی گوگل مسئولیتی دیگر به شغلش افزود. او حالا مدیریت «آلفابت» کمپانی هلدینگ مادر را که برای زمانی طولانی در اختیار «لری پیج» بود در اختیار می‌گیرد.

علاوه بر این، «سرگئی برین» از بنیانگذاران گوگل از سمت خود به عنوان مدیرعامل «آلفابت» استعفا خواهد داد. برین و پیج به طور مشترک تغییر رهبری را در یک پست وبلاگ سه‌شنبه بعد از ظهر اعلام کردند:

«گوگل و آلفابت دیگر نیاز به دو مدیرعامل و یک رئیس ندارند. از این پس «ساندار پیچای» مدیر اجرایی گوگل و آلفابت خواهد بود. او مدیرمسئول پاسخگو برای هدایت گوگل و اداره آلفابت در بحث سرمایه‌گذاری و دیگر اهداف پیش‌رونده شرکت خواهد بود. ما برای دوره‌ای طولانی به گوگل و آلفابت بسیار متعهد هستیم و به عنوان اعضای هیئت مدیره، سهام‌داران و بنیانگذاران به طور فعال مشارکت خواهیم داشت. علاوه بر این، ما قصد داریم به طور منظم با سوندار صحبت کنیم، به خصوص در مورد موضوعاتی که در مورد آن‌ها مشتاق هستیم.»

پیچای از سال ۲۰۰۴ با گوگل بوده و قبل از مدیرعاملی این شرکت در سال ۲۰۱۵ هنگامی که غول جستجوی گوگل ابداع شد، بر بسیاری از محصولات اصلی این شرکت نظارت داشت.

پیچای سونداراراجان معروف به سوندار پیچای مهندس و مدیر اجرایی هندی تبار در حوزه فناوری اطلاعات است که از دهم آگوست ۲۰۱۵ به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد. وی بعد از گذشت چهار سال امروز چهارم دسامبر ۲۰۱۹ پس از کناره‌گیری «لری پیج» با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل اجرایی «آلفابت» برگزیده شد.

پیچای سوندارا راجان در ۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۷۲ در شهر چنای در ایالت تامیل نادو در جنوب هند متولد شد. او به همراه پدر، مادر و برادر کوچکترش در یک آپارتمان دو اتاق‌خوابه زندگی می‌کرد. خانوادهٔ وی تلویزیون و ماشین نداشتند و برای رفت‌ و آمد یا به‌طور جمعی از موتور اسکوتر یا از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کردند.

مادرش پیش از به دنیا آمدن فرزندانش تندنویس و پدرش مهندس برق بود که برای یک شرکت خوشه‌ای انگلیسی به نام «شرکت جنرال الکتریک» که با جنرال الکتریک آمریکا متفاوت است کار می‌کرد و یک کارخانه سازندهٔ قطعات الکترونیکی را اداره می‌کرد. این پدرش بود که با تعریف کردن از اتفاقات روزانه از محل کار و نیز مشکلات کاری خود او را با فناوری آشنا کرد. اما شگفتی‌های فناوری زمانی پیچای را به خود جذب کردند که خانواده‌اش برای اولین بار صاحب تلفن شد. او در این هنگام فقط ۱۲ سال داشت و متوجه شد که می‌تواند همهٔ شماره‌هایی را که گرفته، به راحتی به یاد بیاورد، ولی نمی‌دانست که این توانایی دقیقاً چه کاربردی خواهد داشت.

پیچای مدرک کارشناسی خود را در مهندسی متالوژی از مؤسسه فناوری هند کاراگپور دریافت کرد و موفق به دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه استنفورد شد. پدرش برای پرداخت مخارج سفر تحصیلی پیچای به آمریکا تقاضای وام کرد که وقتی این تقاضا رد شد، مخارج این سفر را از پس‌انداز خانواده پرداخت کرد. هزینهٔ این سفر بیش از حقوق یک سال کار وی بود. پیچای همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علم مواد از دانشگاه استنفورد و مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (ام‌بی‌ای) خود را از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد.

پیچای همچنین سابقه کار در مؤسسه مکنزی و شرکا را نیز داشته‌ است. او در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست و به عنوان مدیر محصول، مدیر تیم نوآوری پروژه گوگل کروم مشغول به کار شد. علاوه بر این «ساندار پیچای» در پروژه‌هایی چون نوار ابزار گوگل، جستجوی داخل صفحه سیستم عامل، بسته گوگل، وسیله کاربردی، افزونه فایرفاکس، و اپلیکیشن‌های جی‌مِیل و نقشه گوگل نیز دارای نقش کلیدی بوده‌ است. در سال ۲۰۱۱ توئیتر قصد استخدام او را داشت، که گوگل با پیشنهادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار وی را از رفتن به توئیتر منصرف کرد.

در دهم آگوست ۲۰۱۵ با تأسیس شرکت مادر «آلفابت» توسط «لری پیج» و «سرگئی برین» و تغییر ساختار شرکت گوگل، «ساندار پیچای» به عنوان مدیرعامل اجرایی گوگل و جانشین «لری پیج» برگزیده شد.

امروز چهارم دسامبر ۲۰۱۹ پس از کناره‌گیری همزمان «لری پیج» و «سرگئی برین»، «ساندار پیچای» با حفظ سمت قبلی (مدیرعامل گوگل)، مدیرعامل اجرایی «آلفابت» شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول