اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

23 آذرماه بارش شهابی جوزایی به اوج می‌رسد

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور جهرم با بیان اینکه از 17 آذر ماه به مدت 10 شب بارش شهابی جوزایی قابل رصد می‌شود، گفت: اوج این بارش در شب 23 آذرماه رخ می‌دهد.

23 آذرماه بارش شهابی جوزایی به اوج می‌رسد

سیدمحمد ذبیحین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: بارش شهابی جوزایی از  ۱۷ آذرماه و به مدت ۱۰ شب قابل مشاهده بوده و اوج این بارش در شب ۲۳ آذرماه است. 

وی با اشاره به اینکه این بارش شهابی با توجه به بزرگی شهاب‌های آن جزو درخشان‌ترین و زیباترین بارش‌های شهابی سالانه است، افزود: منشا این پدیده بر خلاف بارش‌های شهابی دیگر،  یک ستاره دنباله‌دار نبوده و بلکه سیارکی به‌نام فایتون ۳۲۰۰ است. 

عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه پیام نور جهرم با با بیان اینکه نکته قابل توجه در رصد امسال، وجود نور مزاحم ماه در تمامی مدت شب ۲۳ آذرماه است، بیان داشت: علاقمندان و رصدگران باید از تجهیزات و روش‌های تخصصی استفاده کرده و در غیر این صورت می‌توانند در اولویت اول برای سحرگاه روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذرماه و قبل از طلوع خورشید و در اولویت بعدی برای شامگاه ۲۴ تا ۲۵ آذرماه قبل از طلوع ماه اقدام به مشاهده کنند.

ذبیحین‌پور ادامه داد: در مناطق تاریک و دور از آلودگی‌های نوری شهرهای بزرگ و کوچک در انتظار دیدن شهاب‌های زیبا و درخشان باید به آسمان خیره و یا با استفاده از دوربین‌های عکاسی مناسب، مناظر بدیعی را شکار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول