اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مرگ ۵۸ مهاجر در سواحل موریتانی

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل از مرگ ۵۸ مهاجر بر اثر غرق شدن قایق‌ آن‌ها در نزدیکی ساحل موریتانی خبر داد.

مرگ ۵۸ مهاجر در سواحل موریتانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که روز چهارشنبه (دیروز) یک قایق حامل ۱۵۰ مهاجران در نزدیکی ساحل موریتانی غرق شد که در نتیجه آن ۵۸ نفر جان باختند.

سازمان مذکور در حساب توئیتری خود نوشت که «مقامات موریتانی می‌گویند که ۵۸ نفر بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران در سواحل این کشور، جان باختند».

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نجات‌یافتگان از این حادثه به سازمان بین‌المللی مهاجرت ابلاغ کردند که این قایق با ۱۵۰ سرنشین، روز چهارشنبه ساحل گامبیا را ترک کرده بود.

کانال دریایی پر خطر غرب آفریقا به اروپا به راه اصلی برای مهاجرانی تبدیل شده که برای یافتن شغل و زندگی بهتر قصد مهاجرت به اروپا را دارند اما تا کنون شمار زیادی از این مهاجران در دریا غرق شده‌اند.

طبق گزارش شبکه سعودی «العربیه»، وزارت کشور موریتانی نیز امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن ۵۸ مهاجر غیرقانونی و نجات ۹۵ نفر دیگر در سواحل این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است که گشتی‌های امنیتی موفق شدند در سواحل موریتانی و مشخصا در منطقه «قلب اجمل» تعداد ۹۵ نفر از مهاجران غیرقانونی را که قایق آن‌ها در دریا غرق شده بود، نجات دهند.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که یک قایق سنتی حامل ۱۵۰ تا ۱۸۰ مهاجر که عمدتا بین ۲۰ تا ۳۰ سال بودند، در سواحل موریتانی غرق شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول