اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جزای نقدی پنج میلیاردی برای قاچاقچی عراقی در تعزیرات مریوان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: قاچاقچی عراقی در تعزیرات مریوان به جزای نقدی پنج میلیاردی جریمه شد.

جزای نقدی پنج میلیاردی برای قاچاقچی عراقی در تعزیرات مریوان

سید نجیم حسینی امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: یک فرد عراقی که نسبت به فروش و تعویض کالای ترانزیتی اقدام کرده بود در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان به ‏پرداخت بیش از پنج میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.‏

وی افزود: گمرک باشماق پس از اعلام جرم با این موضوعیت که یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل اقدام به ترانزیت مقدار 112هزار و 510 کیلوگرم مازوت در داخل 4 دستگاه کشنده تانکردار عراقی از مبدا گمرک باشماق به مقصد کشور امارات متحده عربی از طریق مرز خروجی بندر امام خمینی (ره) کرده، تقاضای پیگیری را از مراجع صالح بر رسیدگی کرده است.

وی بیان کرد: دلیل درخواست پیگیری از مراجع رسیدگی به این موضوع این بود که احدی از کامیون‌ها به مقصد واصل نمی‌شد و هیچگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی دال بر وصول محموله موردنظر به گمرک باشماق ارائه نشده است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان یادآور شد: در این راستا شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی پس از دستگیری فرد عراقی که راننده خودروی حامل کالای وصول نشده، بوده است به این نتیجه رسیدند که راننده تبعه عراقی پس از بارگیری و اظهار کالاها در مرز، نسبت به فک پلمپ تانکر کامیون اقدام و بار دیگری (آب) را جایگزین کالای اظهار شده کرده و بار مازوت را فروخته است.

حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه راننده در حال فروش تانکر و ماشین توسط کارکنان نیروی انتظامی دستگیر و فروش مال بدون دخالت شرکت انجام شده است در خصوص شرکت حکم برائت صادر شد.

وی اعلام کرد: در خصوص راننده عراقی نیز با توجه به محرز بودن فعل قاچاق و کیفیات عمل انجام شده از جمله تعویض کالای اظهار شده و فروش آن  همراه با اقرار به ارتکاب تخلف، متهم از لحاظ فعل قاچاق به پرداخت مبلغ یک میلیارد و 180 میلیون و 751 هزار ریال برابر با ارزش کالای محکوم و از لحاظ مال از دست رفته نیز به پرداخت مبلغ  یک میلیارد و 180 میلیون و 751 هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه کامیون عراقی بوده و برای آن اظهارنامه تنظیم شد و تقاضای خروج از کشور را برای آن کرده‌اند مبلغ 3 میلیارد و 522 میلیون ریال برابر با ارزش ریالی خودرو به جزای نقدی فرد متهم اضافه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اضافه کرد: در این راستا متهم پرونده در مجموع به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و 883 میلیون و 516 هزار ریال در حق صندوق دولت محکوم شد و گمرک باشماق موظف شد نسبت به خروج کامیون مذکور از کشور اقدام نماید.

حسینی بیان کرد: با توجه به اعتراض متهم به رأی شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان، حکم بدوی صادره در شعبه‌ی چهارم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی عیناً تائید و ابرام شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول