اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حسناتی: پیامبران هم یک بسیج مردمی در کنار خود داشتند

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: در طول تاریخ هرگاه انبیا خدا یاور داشته‌ و بخشی از مردم متشکل شدند و در رکاب پیامبر خدا بودند آن پیامبران پیروز شدند، مانند حضرت عیسی مسیح (ع) که در کنار خود حواریون را داشت.

حسناتی: پیامبران هم یک بسیج مردمی در کنار خود داشتند

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امروز در گفت­‌و­گو با خبرنگار فارس در نجف آباد اظهار داشت: ادیان الهی و انبیای خداوند و به دنبال آن‌ها اوصیای الهی که مأمور گسترش توحید و دین خدا هستند طبعاً با دشمنانی روبرو هستند که قرآن به‌خوبی این دو خط را مشخص می‌کند.

امام جمعه نجف‌آباد افزود: خط انبیا و صالحان در مقابل خط دشمنان آنان در قالب کافران، مشرکان، منافقان و ظالمان در طول تاریخ وجود داشته؛ چون رویاروی جدی حق و باطل در طول تاریخ مطرح است و هر مسیر حقی قطعاً دشمن دارد چون عالم، عالم مادیات است و تضاد و تنازع قدرتمندان می‌خواهند عالم را تسخیر کنند و به زیر سلطه خود درآورند.

وی عنوان کرد: حالا انبیا می‌خواهند مقابله کنند اما با چه نیرویی و با چه قدرتی؟ سرمایه انبیا در مقابل دشمنان چه چیزی است؛ دشمنان نیرو دارند و جوسازی می‌کنند مردم را استعمار کرده و فریب می‌دهند و بسیج می‌کند در مقابل حق و به انواع توطئه‌ها و فتنه‌ها دست می‌زنند.

 حسناتی ادامه داد: انبیا چه چیزی دارند خداوند سبحان می‌فرماید «حسبک الله و من التبعک من المومنین» یکی خود خدای سبحان می‌آید به میدان با امداد غیبی‌اش، نصرت‌های الهی‌اش آن سکینه و آرامش که به مؤمنین می‌دهد آن رعب و وحشتی که در دل دشمن قرار می‌دهد و اصل آن نور ایمان هدایتی که خودش راهگشاست اما یک ابزار دیگر را هم خدای سبحان مطرح می‌کند پیامبرم خدا برای تو کافی است و مؤمنان آن مؤمنانی که به تو ایمان آوردند یاور تو شدند اصحاب تو شدند این دو کافی است برای تو باز جای دیگری هم دارد که «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین» خدای سبحان تو را کمک کرد و پیروز کرد با چه چیزی؛ در سوره توبه هست «بنصره و بالمومنین» این‌که با امدادهای غیبی‌اش و یکی هم به‌وسیله مؤمنین.

امام‌جمعه نجف‌آباد تأکید کرد: در طول تاریخ هرگاه انبیا خدا یاور داشته‌ و بخشی از مردم متشکل شدند و در رکاب پیامبر خدا بودند آن پیامبران پیروز شدند، مانند حضرت عیسی مسیح (ع) که در کنار خود حواریون را داشت.

حسناتی  اظهار داشت: امام خمینی(ره) عظیم ­الشان ما با همین یاران موفق شدند، انقلاب را به پیروزی برساند، 8سال دفاع مقدس را با پیروزی و عزت اداره کرد، درزمینه‌­های مختلف مردم بیدار و حاضر در صحنه‌اند، ریشه این حضور در صحنه بسیج بود یعنی امام راحل ما نیامد کل مردم را خلاصه کند در نیروهای مسلح فقط ارتش، نیروهای مثلاً شهربانی و ژاندارمری آن موقع که مبدل شد به نیروی انتظامی یا سپاه پاسداران؛ فرمود ملت هر آنچه نیروی کارآمد دارد باید این نیرویش بسیجی باشد و حاضر در صحنه، مشابه کاری که پیامبر کرد.

وی بیان داشت: بسیج دریای بی‌کران مردم، این اقیانوس بی‌کران این دریای بی‌انتها همه اقشار را شامل می‌شود، بسیج را می‌بینیم چقدر تشکیلاتی دارد و همه را شامل می‌شود از کارگر و کارمند و مدرسه و محصل و طلبه و دانشجو و پزشک و مهندس و خواهر و برادر و همه اقشار را می‌بینیم که این‌ها در بسیج متشکل شده‌اند.

امام‌جمعه نجف‌آباد در پایان گفت: بسیج نشان داده به‌صورت مظلومانه گمنام و بی توقع و خالصانه هرکجا انقلاب نیازی داشته مثل هشت سال دفاع مقدس و بحث دفاع از حریم اهل‌بیت و مسائل امنیتی کشور، مسائل سیل و زلزله و مسائل اغتشاش و غیره واقعاً با مظلومیت و با کمترین امکانات جان و وجودشان را سپر قرار دادند برای امنیت مردم و ارتباط خوبی که بین بسیج و مجموعه دستگاه‌ها و نیروهای انتظامی و مجموعه مردم و اقشار هست خیلی ارزشمند است و باید بیشتر مسؤولان هم این مجموعه بسیج را یاری کنند و امکانات بیشتر و ارتباط بیشتر با مردم و این‌که کارهایشان هم به‌مرور به مردم معرفی بشود که مردم ببینند که این مجموعه خالصانه در راستای خدمت به مردم و انقلاب و نظام و کشور دارند تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/63109/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول