اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امیدواری وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به باخت «کوربین» در انتخابات انگلیس

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت امیدوار است رهبر حزب کارگر انگلیس که وعده کرده، در صورت پیروزی در انتخابات، فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، در انتخابات انگلیس، شکست بخورد.

امیدواری وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به باخت «کوربین» در انتخابات انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت، امیدوار است «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در انتخابات هفته آینده شکست بخورد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، کاتز گفت:‌‌ «در [فرایند] انتخابات داخلی [انگلیس] مداخله نمی‌کنم ولی شخصاً امیدوارم او (کوربین) با این موج ضدیهودی [که به راه انداخته] انتخاب نشود. امیدوارم طرف دیگر پیروز شود».

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته به‌صورت تلویحی انگلیس را به قطع همکاری‌های امنیتی-اطلاعاتی در صورت به قدرت رسیدن کوربین تهدید کرد (جزئیات بیشتر).

انتخابات زودهنگام در انگلیس قرار است در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. جانسون درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

حزب کارگر انگلیس ۳۰ آبان از اعلامیه انتخاباتی خود رونمایی کرد. در این اعلامیه آمده است، به‌محض پیروزی کوربین در انتخابات انگلیس، این حزب بلافاصله کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و خواستار متوقف شدن اشغال‌گری و شهرک‌سازی خواهد شد (جزئیات بیشتر).

همچنین در این بیانیه نوشته شده: «فروش تسلیحات به عربستان سعودی به دلیل استفاده در [جنگ] یمن و همچنین [فروش] تسلیحات به اسرائیل به دلیل استفاده از آن برای نقض حقوق انسانی شهروندان فلسطینی فوراً تعلیق می‌شود» (جزئیات بیشتر).

علاوه بر مقامات صهیونیست، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور راست‌گرای آمریکا نیز درخصوص نخست‌وزیری کوربین اظهار نگرانی کرده است. ترامپ در مصاحبه با رادیو «ال‌بی‌سی» انگلیس گفت: «کوربین برای کشور شما خیلی بد خواهد بود. او خیلی بد خواهد بود و کشور شما را به صورت بدی راهنمایی خواهد کرد. او شما را به جاهای بدی خواهد برد. ولی کشور شما توانمندی‌های عظیمی دارد و کشور فوق‌العاده‌ای است» (جزئیات بیشتر).

طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها در انگلیس، در روزهای باقی‌مانده به انتخابات انگلیس، اختلاف حزب کارگر و حزب حاکم محافظه‌کار در حال کم شدن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول