اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست مجدد ترکیه و تروئیکای اروپایی درباره سوریه ماه آینده برگزار می‌شود

نشست چهارجانبه بعدی ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس برای بررسی بحران سوریه، ماه آینده برگزار می‌شود.

نشست مجدد ترکیه و تروئیکای اروپایی درباره سوریه ماه آینده برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، از برگزاری نشست چهارجانبه بعدی درباره سوریه در اوایل سال جدید میلادی (2020) خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ماکرون شامگاه چهارشنبه نشست دو روز قبل درباره سوریه با حضور «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را «بسیار مفید» توصیف کرد.

وی درباره نشست سوریه توضیح داد: «این نشست به ما کمک کرد درباره مسائل مختلفی شفاف‌سازی کنیم و بر اولویت خود در مبارزه با [داعش] مجددا تاکید کنیم و همچنین تعهد مشترک خود برای حل مشکل مهاجران و راهکار سیاسی برای بحران سوریه را اعلام کردیم».

رئیس‌جمهور فرانسه اما از مخالفت خود با درخواست ترکیه برای تروریستی اعلام کردن گروه شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع «ی.پ.گ» خبر داد: «ما با پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) مبارزه می‌کنیم و آن گروه ها نیز مستقیما با ترکیه می‌جنگند. اما ما این گروه‌ها را (شبه‌نظامیان کُرد) که تفاوت سیاسی و نظامی با [پ.ک.ک] دارند، یکسان نمی‌دانیم».

ماکرون همچنین اعلام کرد که نشست چهارجانبه بعدی درباره سوریه، با حضور سران آلمان، ترکیه، فرانسه و انگلیس حدود یک ماه دیگر برگزار می‌شود.

پیش از این سران ترکیه، آلمان و فرانسه به همراه روسیه - بدون حضور انگلیس - در آبان سال قبل در استانبول گرد هم آمده و در اظهاراتی تلویحا از لزوم کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت در سوریه عقب‌نشینی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول