اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح هادی در 4 روستای مازندران

رئیس بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح هادی در روستایی در حریم شهرها خبر داد و گفت: روستاهایی که باید طرح هادی اجرا شود شامل؛ سنگ تجن نوشهر، سیدعلی کیا سلطان نوشهر، مقام ساری و چالی سوادکوه است که در جلسه امروز اجرای این طرح به تصویب رسید.

اجرای طرح هادی در 4 روستای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ظهر امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران در سالن استانداری مرکز استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد خانی نوذری رئیس بنیاد مسکن مازندران اظهار کرد: چهار طرح هادی روستایی که در حریم شهرها قرار دارند در کارگروه تصویب شد و باید اجرا شود همچنین ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از طرح خارج کنیم.

وی افزود: روستاهایی که باید طرح هادی اجرا شود شامل؛ سنگ تجن نوشهر، سیدعلی کیا سلطان نوشهر، مقام ساری و چالی سوادکوه است که در جلسه امروز  اجرای این طرح به تصویب رسید.

در ادامه مفید غلامی‌راد رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان گفت: در زمینه اجرای طرح هادی طبق قانون شهرهای زیر 20 هزار نفر طرح هادی و برای زیر 25 هزار نفر طرح جامع و تفضیلی اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در شهرهای غرب استان شهرهای کمتر از 20 و 25 هزار نفر طرح جامع و تفضیلی تهیه شد.

غلامی‌راد یادآور شد:  در زمینه مدیریت کاهش غریق نیز امسال با توجه به حجم زیاد مسافران به استان شاهد کاهش غریق بودیم که جای قدردانی دارد.

این مسؤول ادامه داد: در زمینه پارک موزه ساری نیز 36 میلیارد تومان ردیف استانی تاکنون اختصاص یافت همچنین امسال نیز یک‌میلیارد تومان استانی و 500 میلیون تومان شهرستانی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: متولی پارک موزه شهرداری بود که اخیرا بسیج سازندگی خواستار اجرای این طرح با همکاری سایر دستگاه‌ها شد.

سپس حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه شهر فریم با هزار نفر جمعیت و 166 هکتار انطباقی وجود ندارد، گفت: برای شهرداری به تناسب درآمد سبد هزینه نیز دیده نشده است.

وی افزود: مدل‌هایی که برای سرانه داریم برای شهر فریم لحاظ نشد همچنین شهرداری در حوزه حریم شهر مسؤول نگهداری دارد اما مسئولیت درآمدی ندارد باید با دقت و بررسی درست محدوده و حریم مشخص شود.

 حسن‌نژاد گفت: با توجه به تمایلی که در منطقه براساس برآورد یک دشت گردشگری شود میزان کاربری‌ها در واحد سطح براساس منطق بررسی شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: منافع شهر درآمدی وهم به مدلی دست یابیم که بتواند شهر را اداره کند و بین حریم وبودجه انطباق درست برقرار شود.

 در ادامه مهدی رازجویان معاون عمرانی مازندران نیز گفت: شهر فریم در جنوب شهر ساری قرار دارد که اگر به شهرداری این شهر قوت و قدرت داده شود می‌تواند به حاشیه شهر خدمات‌رسانی به موقع و درست داشته باشد.

وی افزود: همچنین فریم به دلیل داشتن شرایط  اقلیم آب و هوایی،نوع خاک  یک منطقه خوب گردشگری است که اگر به شهر تبدیل شود امکانات لازم باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول