اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مرکز توانبخشی سالمندان ایثار خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

مرکز توانبخشی سالمندان ایثار خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در مشهد به بهره‌برداری رسید.

مرکز توانبخشی سالمندان ایثار خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز توانبخشی سالمندان ایثار خراسان رضوی اظهار کرد: والدین شهدا در سنینی قرار گرفته‌اند که نیاز به توجه بیشتری دارند و از سویی در خانه، امکانات و پرستاری نیست، در چنین شرایطی نیاز است والدین شهدا تحت مراقبت باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرایط حضور در این مرکز اشاره کرد و گفت: این نهاد برای پرستاری از والدین شهدای بی‌سرپرست تصمیم گرفته مراکزی را به‌عنوان توانبخشی ایثار تشکیل دهد، تا والدین شهدا تحت مراقبت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مرکز توابنخشی ایثار در مشهد از سال 90 آغاز به‌کار کرده است، افزود: با توجه به وضعیت درمانی والدین شهدا، این مرکز با امکانات و تجهیزات تخصصی به‌روز شده تا نیازهای این عزیزان مرتفع شود و امروز به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

شهیدی خاطرنشان کرد: کادر مجرب شاهد و ایثارگر در این مرکز مشغول هستند، که مهم‌ترین وظیفه آن‌ها تکریم، درمان، پذیرایی و رسیدگی به والدین شهداست.

صرف 10 میلیارد ریال برای تجهیز مرکز ایثار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: برای توسعه و تجهیز این مرکز که بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است با عنایت نماینده ولی‌فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام حسین معصومی خاطرنشان کرد: این مرکز که مختص والدین شهدای بی‌سرپرست است، با ظرفیت 15 نفر در سال 1390 شروع به‌کار کرد اما از سال 97 توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی مراحل بازسازی و تجهیز آن آغاز و در حال حاضر به 35 نفر ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: این مرکز در دو طبقه و با زیربنای 400 مترمربع، شامل بخش‌های مراقبت‌های ویژه، پرستاری، مانتورینگ، فیزیوتراپی و توانبخشی والدین شهدا و امکانات تخت و تشک مواج و تخت برقی است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا حجت خداوند هستند، افزود: از مواردی که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده و از اهمیت بسیاری برخوردار است و همچنین از شاخص‌های اصلی سبک زندگی اسلامی است، احترام به بزرگان و تکریم ایثارگران به‌ویژه پدران و مادران آن‌ها است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول