اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدار سفیر چین در آمریکا درباره تضعیف روابط دوجانبه

سفیر چین در آمریکا ضمن هشدار درباره وجود نیروهایی مخرب برای تضعیف روابط دو کشور، انتشار اخبار دروغ درباره وضعیت هنگ‌کنگ و استان سین‌کیانگ را در راستای ترویج دشمنی میان پکن و واشنگتن دانست.

هشدار سفیر چین در آمریکا درباره تضعیف روابط دوجانبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کوی تیانکای» سفیر چین در آمریکا چهارشنبه شب گفت، پکن و واشنگتن در تلاش هستند اختلافات بر سر مسائل تجاری را حل کنند، اما نیروهایی خواهان شکاف میان دو طرف هستند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، تیانکای در ضیافت شامی به میزبانی شورای تجاری چین-آمریکا گفت، روابط دو کشور به‌خاطر اختلافات تجاری در تقاطع خطیری قرار گرفته است، اما بازگشت به مسیری بهتر همچنان میسر است.

این دیپلمات چینی گفت: «در عین حال باید مراقب باشیم زیرا برخی نیروهای مخرب از اختلافات تجاری موجود، با لفاظی‌هایی مانند "تجزیه"، "جنگ سرد جدید" و "برخورد تمدن‌ها" سوءاستفاده می‌کنند».

تیانکای گفت «اخبار جعلی» پیرامون وضعیت در هنگ‌کنگ و استان «سین‌کیانگ» با قصد «انتشار دشمنی و حتی ایجاد درگیری بین ما (چین و آمریکا)» تولید می‌شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه)، طرحی را درخصوص برخی اختلافات مذهبی-فرقه‌ای در کشور چین تصویب کرد و از کاخ سفید خواست تا فشارها به دولت چین را به دلیل برخی اقدامات در استان سین‌کیانگ افزایش دهند.

وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام یکی از مقامات ارشد سفارتخانه آمریکا را احضار کرد.

پیش‌تر نیز دولت و کنگره آمریکا با قصد مداخله در اعتراضات هنگ‌کنگ، قانونی تحت عنوان «حقوق بشر و دموکراسی برای هنگ‌کنگ» را تصویب کرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول