اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

نوباوه: مجلس در چند دوره اخیر به شکل پدرخواندگی اداره می‌شد

نماینده مجلس هشتم و نهم با تأکید بر اینکه همسویی بیش از حد مجلس با دولت، قوه نظارت مجلس را تضعیف کرد، گفت: مجلس در چند دوره اخیر به شکل پدرخواندگی اداره می‌شد.

نوباوه: مجلس در چند دوره اخیر به شکل پدرخواندگی اداره می‌شد

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و نهم پس از حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره علت حضور خود در این انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: مجلس از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه رو به جلو حرکت کرده است و اگر هم انتقادی به مجلس فعلی وارد باشد، به معنای بد بودن مجلس نیست.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم می توانست بهتر به وظایف خودش عمل کند، خاطرنشان کرد: بهترین وظیفه مجلس در این شرایط کشور، نظارت است که این وظیفه را مجلس دهم خوب انجام نداد.

نوباوه با تأکید بر اینکه همسویی بیش از حد مجلس با دولت، قوه نظارت مجلس را تضعیف کرد گفت: مجلس در چند دوره اخیر به شکل پدرخواندگی اداره می‌شد. 

وی افزود: من در دو دوره ای که در مجلس بود این مشکل را به عینه مشاهده کردم و در این دوره هم به خوبی مشهود بود.

نماینده ادوار تهران در مجلس گفت: باید اداره مجلس از شکل پدرخواندگی یعنی به این شکل که یک عده در قالب یک هیئتی تصمیماتی بگیرند و حتی نمایندگان از آن مطلع نشوند، خارج شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مجلس به این شکل، آسیب بزرگی برای مجلس بود، خاطرنشان کرد: اگر من وارد مجلس شوم بزرگترین هدفم اصلاح اجرای قوانین در داخل خود مجلس خواهد بود، چون مجلس ظرفیتش بسیار زیاد است.

نوباوه در این باره گفت: یک نماینده، ظرفیت و مسئولیتش بسیار بالاست و هیچ بهانه ای برای کار نکردن برای نمایندگان مجلس وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حاضر است هزینه های انتخاباتی اش را شفاف کند؟ عنوان داشت: 100 درصدد؛ شفافیت هزینه‌های کاندیداها قطعا یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در دو مجلس هشتم و نهم گفت: در کشورهای غربی یک نفر حتی اگر بخواهد یک دلار هزینه کند، باید مقصدش معلوم باشد ، و قانون در این باره وجود دارد، اما در کشور ما یکی از مشکلات انتخابات ما همین است.

وی تصریح کرد: صاحبان پول و زر و زور می توانند در انتخابات اِعمال قدرت کنند و حق انتخاب صحیح را از مردم بگیرند.

نوباوه گفت: وقتی وارد مجلس می شوید، کاملا این را متوجه می شوید که برخی وارد خانه ملت شده اند که صلاحیتشان نسبت به کسانی که وارد نشده اند ، مخدوش است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر شفافیت هزینه‌ها باید شفافیت آرا و درآمدها و اموال هم برای نمایندگان مجلس اجرا شود، اظهار داشت: شفافیت خیلی مهم تا مردم تکلیفشان را با نمایندگان ضعیف بدانند؛ در حالی که حتی آنها که سابقه نمایندگی هم دارند به نظر من 60 در صد وضعیتشان برای مردم مشخص است. 

نماینده ادوار مجلس درباره فهرست نهایی اصول گرایان گفت: به طور طبیعی ما یک مقدار در تشکیلات منطقی برای شناسایی افرادی که می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، عقب هستیم، از این رو الان هیچ چیز معلوم نیست و فعلا در حال گمانه‌زنی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول