اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جنبش دانشجویی همیشه ضد استکبار، ضد استبداد، آرمان‌گرا و انقلابی است

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی همیشه ضد استکبار، ضد استبداد، آرمان‌گرا و انقلابی بوده و با این ویژگی ها شناخته می شود.

جنبش دانشجویی همیشه ضد استکبار، ضد استبداد، آرمان‌گرا و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه با توصیه نمازگزاران به رعایت به تقوای الهی و پرهیز از گناه، کسب رضایت خداوند را در سایه کسب رضایت والدین دانست و اظهار کرد: هر کس والدینش از او راضی باشند خداوند نیز از او راضی خواهد بود و هر کس پدر و مادرش از او ناراضی باشد خداوند نیز از او ناراضی خواهد بود.

امام جمعه سلطانیه با تحلیل انواع جنگ‌های دشمنان اعم از نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، حمله به افکار، اراده‌ها و باورها را نوع دیگر جنگ‌ها دانست و با بیان اینکه در این جنگ فکر، ذهن و باورها مورد تهاجم قرار می‌گیرد، افزود: اگر دشمن بخواهد در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی پیروز شود، ابتدا ذهن و افکار مردم را فتح می‌کند.

وی با بیان در جنگ افکار و باورها، سه نقطه مورد تهاجم و تخریب دشمن واقع می‌شود که اولی نقطه اصلی نظام که همان اسلام و ولایت و ارزش‌های اسلامی است و دومی، ساختار نظام خصوصا نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج و شورای نگهبان و سایر نهادهای انقلابی و سومین نقطه کارکرد نظام و تردید در عملکردها و دستاوردها است، تصریح کرد: در سایه رهنمودهای ولی فقیه و هوشمندی مردم، دشمن در این جنگ ناکام مانده و حضور مردم در راهپیمایی‌های حوادث اخیر نشانگر شکست دشمن در جنگ باورها و اراده‌ها است.

حسینی‌نسب با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید مشکلات و نقاط ضعف را انکار کند و همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف 40 ساله انقلاب را یکجا دیده‌اند، افزود: پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف از دستاوردهای نظام اسلامی است و فراموش نشود که این دستاوردها با هشت سال جنگ و تحریم‌ها و توطئه‌ها همراه بوده و در چهل سال گذشته همه چیز علیه ما بوده است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اهمیت مالیات و با بیان اینکه مالیات شریان اقتصادی کشور و از  عوامل کاهش وابستگی به نفت است و باید از متمولین دریافت شود و اما از اقشار پایین دریافت می‌شود، گفت: تبعیض در دریافت مالیات یک عامل در عدم پرداخت مالیات است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مشمولین مالیاتی و استثناء شدگان مشخص هستند، با طرح این سوال که معافیت مالیاتی بازیگران بر چه اساسی است در حالی که هم درآمدهای بالایی دارند و هم جز تعدادی اندک، اکثر آنان پایبند به اسلام و انقلاب و دوستدار کشور نیستند و کشف حجاب و بدحجابی یک نمونه آن است و حتی فرزندشان را در خارج از کشور بدنیا می آورند ، تصریح کرد: معافیت مالیاتی بازیگران سیاسی است و با هدف جلوگیری ابراز پیشیمانی آنان از حمایت از دولت است.

حسینی‌نسب با گرامیداشت ۱۶ آذر، سالروز کشتار دانشجویان معترض به حضور آمریکا در دانشگاه در سال ۱۳۳۲ و روز دانشجو افزود: جنبش دانشجویی همیشه ضد استکبار، ضد استبداد و آرمانگرا و انقلابی بوده و با این ویژگی‌ها شناخته می‌شود.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی از مراجع تقلید و همچنین سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب نماینده امام و امام جمعه شیراز و سومین شهید محراب نماز جمعه گفت: تقویت و پشتیبانی از ولایت فقیه از ویژگی‌های این دو عالم انقلابی بود.

وی با اشاره به هجرت حضرت معصومه (س) به قم و تسلیت سالروز وفات آن حضرت، به تبیین معنای انواع هجرت پرداخت و با بیان اینکه هجرت یا مکانی و ظاهری است و یا معنوی و باطنی و بهترین نوع آن، هجرت از گناه به اطاعت و فرمانبری از خداست، ادامه داد: هجرت حضرت معصومه (س) هم هجرت به سوی ولایت و به عشق دیدار امام رضا علیه‌السلام بود.

انتهای پیام/73002/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول