اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات تاجیکستان و اروپا بر توسعه روابط و مناسبات

وزیر امور خارجه تاجیکستان در بیست و ششمین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت و با دبیر کل این سازمان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا، معاونان نهادهای دیپلماتیک اسپانیا و پرتغال ملاقات کرد.

تأکید مقامات تاجیکستان و اروپا بر توسعه روابط و مناسبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در بیست و ششمین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی شرکت و سخنرانی کرد.

مهرالدین در این نشست همزمان با اولویت‌های تاجیکستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا به چالش‌های اصلی جهان مدرن از جمله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، قاچاق مواد مخدر و تغییر اقلیم اشاره کرد.

رئیس نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در چارچوب این نشست همچنین به طور جداگانه با «توماس گریمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، «پیتر بوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی، «فرناندو مارزو» معاون وزیر خارجه اسپانیا و «ماریا تیریزا ریبیرا» معاون وزیر امور خارجه پرتغال دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات مهرالدین با دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص چشم انداز همکاری تاجیکستان با این سازمان بین المللی در چارچوب مبارزه با تروریسم، کنفرانس اجرای اهداف ده‌ساله «آب برای رشد پایدار» در سال 2020 میلادی و سایر موضوعات مورد علاقه 2 طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ملاقات وزیر خارجه تاجیکستان و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور آسیای مرکزی مسائل مربوط به توسعه روابط دوجانبه تاجیکستان و اتحادیه اروپا، اجرای استراتژی جدید اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی و طرح‌های مشترک در قالب مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

مهرالدین و معاون وزارت امور خارجه اسپانیا ضمن ملاقات خود در خصوص توسعه و گسترش روابط دوجانبه تبادل نظر و خواستار تداوم همکاری متقابل سودمند در چارچوب سازمان‌های خارجی به طور ویژه در زمینه مسائل مربوط به آب بحث و تبادل نظر کردند.

در جریان دیدار وزیر خارجه تاجیکستان و معاون وزارت امور خارجه پرتغال از سطح روابط سیاسی میان 2 کشور ابراز رضایت و بر ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی میان 2 کشور تاکید شد.

در این دیدار همچنین مسائل مربوط به سازماندهی همایش‌های تجاری و سفر دوایر تجاری 2 کشور و همچنین موضوعات مربوط به تغییر اقلیم و مدیریت منابع آب از جمله توسعه اهداف ده‌ساله آب برای رشد پایدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول