اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ضعف ارتباط با مردم بخشی از نقطه‌ضعف‌های مجلس دهم است

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، گفت: انفعال درباره مسائل و ضعف ارتباط با مردم بخشی از نقطه‌ضعف‌های مجلس دهم است.

ضعف ارتباط با مردم بخشی از نقطه‌ضعف‌های مجلس دهم است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جریان دولت‌‌های نهم و دهم را بایستی از یکدیگر تفکیک کنیم چرا که خدمات و کارهای بزرگی در این دولت‌ها انجام شد که نمونه آن را مردم در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دیدند.

وی افزود: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت گسترده در کشور برگزار شد این در حالی است که در سال 90  بهترین سال اقتصادی کشور را در طول دهه‌ گذشته داشتیم. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم تصریح کرد: با آنکه دولت فعلی قسمت کوچکی از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کرده‌اند اما آنها مملکت را به آشوب کشانده و شاید اگر آمریکا بنا داشت به ایران حمله کند چنین خسارتی را ببار نمی‌آورد. 

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی‌ها می‌خندند و می‌گویند صبح که از خواب بیدار شدیم متوجه قیمت بنزین شدیم و می‌گویند مطلع نبودیم. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم تصریح کرد: رئیس جمهوری که از اوضاع مملکت خبر نداشته باشد یا راست می‌گوید یا دروغ؛ اگر راست می‌گوید که صلاحیت ادامه کارش را ندارد و اگر هم که حرفش صحت نداشته باشد باز هم صلاحیت ندارد.

وی گفت: باید در فضای سیاسی کشور باید دولتی کارآمد داشته باشیم ضمن اینکه در مرحله بعد از آن هم باید مجلسی با شهامت و کارآمد داشته باشیم تا بتوانیم اهداف انقلاب،‌ نظام و آنچه که خواست مردم است را محقق کنیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: بعد از 40 سال بد است که مردم همچنان رفاه پایین داشته و فاصله طبقاتی زیاد باشد. 

وی گفت: اصلا مشخص نیست که دولت و مجالس‌مان چه می‌کنند و به کدام مسیر می‌روند.

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم درباره نقطه ضعف مجلس دهم و عدم حضور در میادین و بزنگاه‌های اصلی کشور، گفت: انفعال درباره مسائل، ضعف ارتباط با مردم بخشی از این نقطه‌ضعف‌ها است؛ مجلس ما کارایی لازم را ندارد و در چند سال اخیر دیدیم که هیچ نوع طرح اساسی که بتواند برای بخش اجرا ریل‌گذاری کند نداشته است. 

وی گفت: باید استراتژی‌های کشور در بخش‌های مختلف از طریق مجلس تبدیل به قانون شود و دولت و بخش اجرا را ملزم کنیم که آن را طی کند سپس نظارت داشته و برای تحقق آن موضوع را کنترل کنیم. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم افزود: باید مجلس بعد از گذشت یک دهه بررسی کند که دولت چه بخش‌هایی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را عملیاتی کرده است. 

خلیلیان گفت: مردم وقتی دولت و مجلس انتخاب می‌کنند با هزاران امید به آنها رای می‌دهند؛ این کشور متعلق به مردم است نه اینکه عده‌ای در مجلس رفته و مردم را رعیت خود بدانند و ارتباطشان را با آنها قطع کنند. 

وی افزود: نباید عده‌ای وارد مجلس شده و به دنبال رانت  و زد و بند با دولت باشند و درنهایت هم به وکیل‌الدوله تبدیل شوند. 

وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم افزود: متاسفانه دولت هم اکنون کارهایی را انجام می‌دهد و نظارت کافی هم از سوی مجلس بر آن وجود ندارد و بی‌محابا هر کاری که خواستند عملیاتی می‌کنند و هر ضعفی را هم که خواستند پوشش می‌دهند و متاسفانه کسی هم نیست آنها را به صحنه مجلس آورده و حتی بحث عدم کفایت آنها را هم پیگیری کند.

خلیلیان افزود: مجلس باید وزرای ناکارآمد را استیضاح کند ضمن اینکه افرادی که به دلیل مشغله زیادشان پیگیر مطالبات مردم هستند و از جایگاهشان سوء استفاده می‌کنند را رصد کنند. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها از این مسیر ثروت باد آورده بدست آوردند و به دامادها و عروس‌های خود می‌دهند و در پایان هم به سرنوشت ملت می‌خندند. 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول