اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به فلسفه نام‌گذاری روز شهادت سه تن از دانشجویان در اعتراض به حضور معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان روز دانشجو، گفت: روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی بوده و باید هم باشد.

روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز وفات کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از زندگی آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی بد موجود در کشور و گرفتاری بسیاری از افراد، گفت: دستگیری از دیگران و راه انداختن و گره‌گشایی از کار سایر افراد بهترین توشه برای عالم آخرت است و با این عمل ثواب بسیاری نصیب انسان می‌شود و کفاره گناهان است.

امام‌جمعه اردکان در ادامه خطبه‌ها، 16 آذر سالروز شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمع اعتراضی نسبت به حضور معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا و روز دانشجو را گرامی داشت و اظهار داشت: وجه نام‌گذاری این روز اعتراض به آمریکا، استکبارستیزی و زیر بار سلطه نرفتن است و پیام شهدای دانشجو، پیام استقامت و ایستادگی است.

وی افزود: روز دانشجو نماد سلطه‌ستیزی و استکبارستیزی بوده و باید هم باشد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز 16 آذر به‌عنوان روز دانشجو نام‌گذاری شد و جنبش دانشجویی، جنبش ضد استکبار و عدالت‌خواه معرفی گردید.

شاکر بابیان اینکه گاهی از روز دانشجو سوءاستفاده می‌شود و چیزهای دیگری مطرح می‌شود، گفت: اصل 152 قانون اساسی ما نفی هرگونه سلطه‌پذیری از بیگانگان است همان چیزی که این دانشجویان برای آن شهید شدند فلسفه روز دانشجو همین بوده است امروز دانشجویان و مردم عزیز باید بدانند که عده‌ای می‌خواهند ما را از این هدف و فلسفه روز دانشجو دور کنند و استقامت ما را در برابر استکبار سست کنند.

وی اظهار داشت: امام راحل عظیم‌الشأن ما دریکی از سخنرانی‌های خود خطاب به ملت ایران می‌فرمایند؛ با نصیحتی مشفقانه و پدرانه از شما می‌خواهم که هیچ‌گاه سلاح مبارزه با ظلم و استکبار و استضعاف را بر زمین نگذارید و دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را شعار خود قرار بدهید.

خطیب نماز جمعه اردکان در پایان گفت: اگر ملت ما راه مبارزه با استکبار و سلطه‌ستیزی را ادامه بدهد نصرت الهی کرده است و نصرت الهی، ایستادن در برابر استکبار است و خداوند متعال نیز وعده داده است که اگر شما نصرت الهی داشته باشید حتماً من هم شمارا یاری می‌دهم و هرگز هم مغلوب و شکست‌پذیر نمی‌شوید. ما هم در اینجا اعلام می‌کنیم که تا جان در بدن داریم درراه مبارزه با استکبار آماده ایستادن هستیم.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب و سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول