اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رضایت مردم با برطرف سازی مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌دست می‌آید

استاندار خراسان رضوی گفت: باید تلاش کنیم رضایت مردم را با برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها فراهم‌سازیم بنابراین همه‌کسانی که با دولت همسو هستند لازم است برای منافع ملی و ادامه این راه، ازخودگذشتگی داشته باشیم.

رضایت مردم با برطرف سازی مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌دست می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم حسینی امروز در یازدهمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در مشهد برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی در خصوص مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی، اظهار کرد: در 40 سال گذشته دلایل مختلفی از جمله بروکراسی اداری، تمرکزگرایی، نزاع‌های سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، عدم توجه به سرمایه‌گذاران، قوانین و مقررات مزاحم و عدم تناسب اختیارات و وظایف با مسؤولیت‌ها مانع توسعه و پیشرفت کشور شده است.

استاندار خراسان رضوی از رسیدگی به تمام پرونده‌های موجود در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: برای بررسی و رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی همیشه آمادگی داریم.

وی با تأکید بر این‌که در خراسان رضوی فضا به سمت تعامل تغییر پیداکرده است، افزود: در صورت وحدت و تعامل است که اتفاقات مثبتی را در استان و بلکه کشور شاهد خواهیم بود و توسعه پایدار نمایان خواهد شد.

رزم حسینی بابیان اینکه همه باید در امر توسعه مشارکت کنند، تصریح کرد: تاکنون در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در خراسان رضوی، 142 معین مسؤولیت توسعه شهرستان‌های استان را پذیرفته‌اند که 98 درصد این شرکت‌ها از بخشی خصوصی هستند؛ در این راستا سعی شده است از منابع داخلی و بخشی از سرمایه‌ ایرانی‌های خارج از کشور استفاده شود. 

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته خدمات زیادی در حوزه تجهیز زیرساخت‌های کشور انجام داده است، عنوان کرد: در راستای امر توسعه و توانمندسازی، خراسان رضوی را به 12 منطقه اقتصادی تقسیم و طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی را در آن اجرا کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه ارائه مدل موفق اقتصادی در شهرستان قلعه گنج کرمان، خاطرنشان کرد: به‌واسطه اجرای این مدل اقتصادی طبق آمار تا دو هفته گذشته پروژه‌های اقتصادی گوناگونی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان در کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز در حوزه‌های مختلف، شاخص‌های این شهرستان بهبود پیدا کرد و احیا شد.

رزم حسینی عنوان کرد:  تا به امروز 128 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی با مشارکت ارکان حاکمیت به امضاء رسیده که معادل یک‌چهارم بودجه کل کشور است، همچنین ۶۰ هزار میلیارد ریال طرح مربوط به حوزه اقتصاد مقاومتی و مهروموم‌های قبل و سال جاری در استان آماده افتتاح است که امیدوارم قبل از اتمام سال، این طرح‌ها با حضور رئیس‌جمهوری در خراسان رضوی به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به موضوع «دیپلماسی نرمش قهرمانانه» که مقام معظم رهبری در شهریورماه سال 1392 مبنی بر انعطاف و اقتدار بیان فرمودند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از این مهم، به دولت یازدهم این اجازه را دادند تا مذاکرات با 1+5 شروع شود.

رزم حسینی به آثار برجام در صنعت کشتیرانی ایران پرداخت و اضافه کرد: بعد از امضای برجام، تحریم‌ها صنعت کشتیرانی ایران را به حالت تعلیق درآورد و کشتی سفارش داده‌شده «14500TEU  کره‌ای» که در زمان تحریم‌ها تحویل کشور داده نشده بود، به ایران ارسال شد.

وی در این راستا به آزاد شدن 150 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران، دایرشدن سوئیفت‌های بانکی، افزایش فروش نفت ایران و انعقاد خرید 80 فروند هواپیما اشاره کرد و افزود: در ماه اکتبر سال 2016 بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، تولید نفت کشورمان از 210 هزار بشکه در روز به 3 میلیون و 920 هزار بشکه در روز رسید.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در ادامه یک دیوانه‌ای به نام ترامپ وارد و به‌یک‌باره از برجام خارج شد، بنابراین شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و به‌موجب این اقدام، اروپایی‌ها ما را بازی دادند و با آمریکایی‌ها همراه شدند.

رزم‌حسینی ادامه داد: مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاران اقتصادی و کارآفرینان را عابدین اقتصادی نامیده‌اند، در این راستا قوانین و مقررات مزاحم فراوانی وجود دارد که موانع عدم توسعه‌یافتگی کشور است.

وی متذکر شد: تلاش دولت دوازدهم رفع ضعف‌های برنامه‌ها و سیاست‌های  گذشته و پیشبرد باقوت این برنامه‌ها و سیاست‌ها است و آقای روحانی با تمام وجود به دنبال آن بوده که همه وعده‌های دولت را به‌طور کامل محقق سازد، بنابراین باید تلاش کنیم رضایت مردم را با برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها فراهم‌سازیم و همه‌کسانی که با دولت همسو هستند لازم است برای منافع ملی و ادامه این راه، از خودگذشتگی داشته باشند.

بازگشت ۶۵واحد صنعتی به چرخه تولید

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از پیگیری مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرک خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۶۵ واحد راکد به چرخه تولید خراسان رضوی برگشته‌اند.

مسعود مهدی‌زاده مقدم تصریح کرد: تاکنون ۷۵۰واحد راکد یا نیمه راکد شناسایی‌شده‌اند که در حال بررسی وضعیت آن‌ها هستیم.

وی با اشاره با راه‌اندازی کلینیک کسب‌وکار در محل شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: خدمات مشاوره‌ای کلینیک صنعت استان برای صنایع کوچک و متوسط از مرز استان عبور کرده و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان شمالی و گلستان نیز تحت حمایت این کلینیک قرارگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: با فعالیت این کلینیک تاکنون ۶۵واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند و برای  ۷۰۰نفر ایجاد شغل شده است.

شرایط پدیده به نفع سهامداران در حال رقم خوردن است

در ادامه رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: نسبت به سال گذشته شاهد هماهنگی خوبی در فعالیت‌های اقتصادی با محوریت امام‌جمعه و استاندار هستیم.

غلامعلی صادقی متذکر شد: امروز در استان به‌وسیله مدل مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی که در حال تعمیق بیشتر است وحدت در اهداف و رویه وجود دارد، این موضوع مهمی است که باید در راستای توسعه پایدار خراسان رضوی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این نکته بسیار مهمی است که واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و راکد استان به چرخه تولید استان برگردند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی بابیان اینکه اولویت استان فعالیت‌های اقتصادی است و در این رابطه محدودیتی نداریم، اظهار کرد: در قالب این طرح، استقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران شکل‌گرفته است و مردم هم خوب درک کردند.

صادقی خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد تسهیل بارها اعلام کردیم تمام سازمان‌ها مشکلات خود را مطرح کنند و تا جایی که بتوانیم به آن‌ها کمک می‌کنیم.

وی همچنین به وضعیت پدیده اشاره کرد و افزود: بحث پدیده را بدون هیچ منابع دولتی حل کردیم و با تأکید ریاست قوه قضاییه امیدواریم قدم خوبی برای سرمایه‌داران برداشته شود؛ اکنون بیش از آنچه تصورمان بود شرایط به نفع سهامداران در حال رقم خوردن است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی همچنین به مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با مساعدت خوب دستگاه قضا مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌هایی ازجمله «میزان» بدون هیچ هزینه دولتی برطرف شد.

صادقی تأکید کرد: در تلاشیم وحدت شکل‌گرفته در استان را با محوریت مردم و انقلاب و رهبری حمایت کنیم، اما از آن‌طرف به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم فضا در اختیار افرادی قرار گیرد که می‌خواهند شیطنت کنند و فضا را تاریک نشان دهند.

برنامه‌های تبلیغی کالای ایرانی در صداوسیما راه به‌جایی نمی‌برد‌

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن انتقاد از نحوه تبلیغات کالای ایرانی در صداوسیما گفت: برنامه‌های تبلیغاتی کالای ایرانی در صداوسیما راه به‌جایی نمی‌برد‌ و باید به سمت راه‌های کاربردی رفت.

سید محمدحسین بحرینی طوسی تأکید کرد: باید بر روی معرفی و مصرف صحیح کالای ایرانی بیشتر برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حوزه تولید و صادرات از نانوتکنولوژی خبری نیست درحالی‌که هزینه پایین و مصرف بالایی دارند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول