اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعطای مجوز به 6 مرکز تخصصی ازدواج در زنجان و ابهر

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از اعطای مجوز و حمایت از پنج مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در زنجان و یک مرکز در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج با کمک مراکز مشاوره تحت نظارت این اداره کل از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج است.

اعطای مجوز به 6 مرکز تخصصی ازدواج در زنجان و ابهر

علی خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان  اقداماتی را در حوزه‌های مرتبط با جوانان اجرا می‌کند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر واقع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان به پیروی از وزارت متبوع و با تأسی از طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داده است، تصریح کرد: این اقدامات در چهار حوزه مشارکت‌های اجتماعی جوانان، ازدواج، اوقات فراغت و فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه تسهیل مشارکت اجتماعی جوانان با اعطای مجوز به سازمان‌های مردم نهاد جوانان، حمایت از طرح‌های سمن‌های جوانان، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی جوانان، حمایت از اجرای طرح‌های فراگیر جوانان، حمایت از رویدادهای استارت‌آپی جوانان بوده است، اضافه کرد: مشارکت دادن سمن‌های جوانان در برگزاری برنامه‌های مختلف اداره کل در راستای توانمندسازی آنها، حمایت از طرح‌های پژوهشی و اجرایی سمن‌های جوانان استان در حوزه سلامت اجتماعی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

خلیلی همچنین از اعطای مجوز و حمایت از پنج مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در زنجان و یک مرکز در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج با کمک مراکز مشاوره تحت نظارت اداره کل، به ویژه در مناطق محروم شهری و مناطق روستایی، ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوج‌های نیازمند، حمایت از شبکه ازدواج استان، حمایت از تولیدات رسانه‌ای در راستای آموزش‌های ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از پژوهش‌های صورت گرفته با موضوعات مربوط به ازدواج نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ادامه داد: در حوزه اوقات فراغت نیز افتتاح و تجهیز خانه‌های جوانان در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری اردوهای هویت آفرین برای جوانان، برگزاری دورهمی‌های با نشاط برای جوانان، برگزاری پاتوق‌های فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی انجام شده است.

خلیلی گفت: در بخش فرهنگی نیز اقداماتی از قبیل حمایت از مسابقات فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی با موضوعات ارزشی و مذهبی، برگزاری دوره‌های آموزشی و نشست‌های بصیرت افزایی در موضوعات اخلاقی و تربیتی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: برگزاری ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در مناطق مختلف، برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در استان، برگزاری مسابقات ورزش‌های بومی- محلی در سطح استان، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی دوچرخه سواری، کوهپیمایی در مناسبت‌های مختلف در طی سال، برگزاری مسابقات ورزشی در روستاها شهرستان‌ها و از 50 هیأت ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در 10 رشته ورزشی بین کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز از جمله اقداماتی است که در حوزه ورزش انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول