اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

به جرائم انتخاباتی به سرعت رسیدگی می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: دادگستری با بسترسازی‌های لازم که انجام داده است این آمادگی را دارد به تخلفات احتمالی انتخاباتی در سریعترین زمان ممکن رسیدگی کند.

به جرائم انتخاباتی به سرعت رسیدگی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز از روند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از کارگزاران ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی  در استان البرز گفت: قوه قضائیه مطابق قانون انتخابات در برگزاری همه انتخابات وظایف و مسئولیت‌هایی دارد که ناظر بر مراحل قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات است.

وی افزود: روسای قوه قضائیه در راستای اجرای وظایف قانونی انتخابات، مطابق روال معمول و قبل از شروع ثبت‌نام و فعالیت‌های انتخاباتی دستورالعملی را برای نظارت بر انتخابات صادر می‌کنند که در دوره جدید و پس از تغییر در راس این قوه، آیت الله رئیسی در شهریورماه امسال دستورالعملی را صادر کردند که به استان‌ها ابلاغ ها شد و مطابق آن «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز» به ریاست رئیس کل دادگستری  و با عضویت دستگاه های اجرایی و نظارتی برگزاری انتخابات تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در راستای بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای اینکه انتخابات پرشور و حداکثری و به دور از هرگونه تخلف و جرایم انتخاباتی داشته باشیم مصادیق جرایم انتخاباتی احصا شده و به دستگاه‌های فرهنگی برای اطلاع‌رسانی به نامزدها ابلاغ شده است همچنین کارگروهی برای رصد فضای مجازی به دلیل نقش آن در انتخابات تشکیل شده تا به صورت مرتب این فضا را رصد کنند.

رئیس شورای قضایی استان البرز با اعلام تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح دادسراها و دادگاه‌های استان البرز تشکیل شده است که از مراحل دادسرا تا دادگاه بدوی و تجدیدنظر را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت در دادگستری استان البرز بر پیشگیری است بیان کرد: تلاش داریم با اقدامات پیشگیرانه جرایم انتخاباتی را کاهش دهیم و رسیدگی به جرایم انتخاباتی را در اولویت بعد قرار دهیم که در این راستا سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز به عنوان دبیر این ستاد جلسات متعددی را برگزار کرده است.

فاضلی هریکندی با ابراز امیدواری به برگزاری انتخاباتی با کمترین میزان تخلفات در استان گفت: دادگستری با بسترسازی‌های لازم که انجام داده است این آمادگی را دارد به تخلفات احتمالی انتخاباتی در سریعترین زمان ممکن رسیدگی کند.

وی در پایان تصریح کرد: همه دست اندرکاران اعم از عوامل اجرایی و نظارت تلاش دارند با زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم، انتخابات پرشوری را در استان داشته باشیم تا مردم پس از جمع آوری اطلاعات لازم و شناخت کافی از نامزدها و برنامه‌های آن‌ها، بدون داشتن دغدغه در سلامت و روند برگزاری انتخابات گزینه اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول