اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایمن‌سازی ۷۶.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی نهاوند/ ۹۰ درصد پروژه‌ راه‌های فرعی فعال است

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال مجوز احداث و ایمن‌سازی ۷۶.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی نهاوند اخذ شده است گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد پروژه‌ راه‌های فرعی فعال هستند.

ایمن‌سازی ۷۶.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی نهاوند/ ۹۰ درصد پروژه‌ راه‌های فرعی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن بهرام‌نیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار کرد: امروز در این نظام مسوولیت به عنوان یک موهبت است چراکه موقعیتی برای خدمت به مردم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در استان وجود همدلی، هم‌آوایی و اتحاد ملموس است گفت: در بخش راه و شهرسازی با این همدلی اقدامات خاصی در استان انجام شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه در این دوره در حوزه راه و شهرسازی استان به واسطه همدلی و همراهی مسوولان در راستای توسعه پایدار، انقلابی صورت گرفته است افزود: در زمینه خطوط راه، مسکن و ... اقدامات خاصی انجام شده و با وجود اینکه کفگیر دولت به ته دیگ رسیده است اما از بین ۷۰ هزار پروژه عمرانی ۶۵ پروژه استانی و ۵ هزار ملی نصیب ما شده است.

وی با بیان اینکه با وجود ممانعت‌ها، در سطح استان چندین پروژه ملی انجام شده است گفت: برای پروژه‌های نهاوند توانستیم پنج ردیف ملی بگیرم که شامل راه آهن، راه و سد و ... بود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه با محدودیت موجود اما در سایه همدلی و هم آوایی و تلاش مسوولان در سطح استان اقدامات خوبی انجام شده است تاکید کرد: امروز همدان در زمینه راه‌های اصلی در کشور حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه امسال مجوز احداث و ایمن‌سازی ۷۶.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی نهاوند اخذ شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد پروژه‌ راه‌های فرعی فعال هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید کمر همت بست و کار انجام داد چراکه همدان ظرفیت بالایی دارد گفت: نهاوند ۷۶کیلومتر راه اصلی یعنی سه راه اصلی با اعتبار ملی دارد که در قالب اوراق مشارکت باید انجام شود، البته در این حوزه پیمانکار طلب دارد و انگیزه‌ای برای کار ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نهاوند در مقایسه با پروژه‌های استان هفت برابر است اما نیاز به حل مشکلات دارد تا حرفی برای گفتن داشته باشیم افزود:‌ برخی جاده‌های نهاوند شانه ندارند و اگر کسی فوت کند همه مسوولیم.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز اظهار کرد: در عرصه خدمت برد و باختی وجود ندارد و تماما برد است چراکه فرصتی برای اقدامات ویژه است.

محمودرضا عراقی با اشاره به اینکه همدان شرایط ویژه‌ای دارد و طی چند سال اخیر اقدامات خاصی در این استان نظیر معرفی آن به عنوان پایتخت گردشگری غرب آسیا انجام شده است گفت: همدان به حق پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است، بنابراین اقداماتی که سالهای اخیر در این استان انجام شده به حق بوده است.

وی بیان کرد: انتخاب مدیران در همدان برحسب شایسته‌سالاری است و بومی و غیربومی مطرح نیست چراکه همدان به لحاظ سابقه فرهنگی بهترین افراد را برای اعتلای خود می‌آورد.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی بسیار بزرگ است و وظایف متعددی دارد و البته بیشترین اعتبارات ملی را هم دارد افزود: در حال حاضر اعتبارات دولتی آنچنان نیست اما توقعات بالاست و می‌طلبد مدیر توانمندی در این قسمت باشد تا قدرت تعامل و تحلیل را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان از لحاظ بزرگراه، راه روستایی و ... اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: در حوزه شاخص‌ها متوسط کشوری هستیم اما توقعات به حق بالاتر است چراکه همدان  کریدور و مسیر ارتباطی چند استان به شمار می‌آید.

عراقی با بیان اینکه باید برای توسعه اهداف را تعریف کنیم افزود: ضمن اینکه در حوزه کشاورزی رتبه‌های برتر را داریم و در بخش صنعت هنوز چندان صنعتی نشده‌ایم اما اولویت را به حوزه گردشگری قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه توجه به حمل و نقل و سفر سلامت مورد توجه است که اقداماتی نظیر راه آهن مورد توجه بوده است.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به انجام مراحل پایانی راه‌آهن که از جنوب وارد و از ملایر و نهاوند عبور کرده به کرمانشاه می‌رود  گفت: تقریباً تمام اقدامات راه آهن همدان به تهران در این دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه آهن ملایر به همدان یک فاز  آن  یعنی۶ کیلومتر انجام شده است افزود: ایستگاه قطار همدان اجرا می‌شود که بخشی از کار به پیمانکار واگذار شده است.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول