اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون وزیر علوم: دانشجویان در صف اول مبارزه با استعمار هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها همواره در مبارزه با استعمار و استثمار خارجی در صف اول مبارزه بوده‌اند.

معاون وزیر علوم: دانشجویان در صف اول مبارزه با استعمار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات وفناوری در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو که بر سر مزار سه شهید دانشجوی ۱۶ آذر در آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در تقویم سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران، دانشگاه و دانشجویان سهم بی بدیلی دارند. 

وی با اشاره به اینکه روز دانشجو یاد آور سه تن از شهدای دانشجوی دانشگاه تهران است که در راستای فعالیت‌های استکبار ستیزی شهید شدند، افزود: ۱۶ آذر ماه به پاس رشادت‌های دانشجویان به نام روز دانشجو نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا جامعه دانشگاهی ما نسبت به تاریخ معاصر ایران و فراز و فرودهای آن بازخوانی داشته باشند.

معاون وزارت علوم با بیان اینکه فعالیت‌های استکبار ستیزی همواره در جمع دانشجویان نقش اساسی داشته، ادامه داد: بازخوانی دانشجویان از تاریخ معاصر برمبنای اتفاقات سال ۱۳۳۲ و کودتا علیه دولت ملی مصدق است. 

غفاری تصریح کرد: استکبار جهانی همواره به دنبال این است که کشورهای دیگر را تحت سیطره خود قرار دهد و هرگز نمی‌تواند استقلال کشورهای دیگر را بپذیرد. 

وی با تأکید بر اینکه این سلطه و سیطره از جانب آگاهان، فرهیختگان، نسل دانشجویان و دانشگاهیان پذیرفته نمی‌شود، گفت: تاریخ جنبش و حرکت‌های دانشجویی با استکبار ستیزی، استقلال طلبی و مبارزه با ظلم همراه است و همواره دانشگاه‌ها در مبارزه با استعمار و استثمار خارجی در صف اول مبارزه بودند. 

معاون وزارت علوم در ادامه تصریح کرد: شهدای دانشجوی سال ۱۳۳۲ برای مبارزه با استکبار جهانی جان خود را بر این هدف و آرمان نهاده و هویت آفرین شدند، لذا بر مجموعه دانشگاهی و دانشجویان واجب است که اقتدار و پیروی خود را از بزرگوارانی داشته باشند که روحیه گذشت و ایثار را الگوی خود قرار دادند. 

غفاری بیان کرد: پس از اتفاقات سال ۱۳۳۲ و شهادت دانشجویان، دانشگاه‌های کشورمان در تمامی صحنه‌ها حضور به موقع داشته و سهم و نقش دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه است و پس از آن نیز بسیاری از دانشجویان و کادر علمی و اجرایی دانشگاه‌ها در دفاع مقدس از جان خود گذشتند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز دانشجویان کشور ما اعتلاء و استقلال کشور را مقصد و آرمان نهایی خود قرار داده‌اند و امیدواریم که نسل جدید نیز مانند نسل گذشته روحیه ایثار، فداکاری و گذشت را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

انتهای پیام/گ/پ/س۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول