اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه حدود 4 هزار پلیس در منطقه امن سوریه مستقر می‌کند

یک استاندار ترکیه‌ای می‌گوید، در آینده نزدیک دولت این کشور حدود 3500 تا 4000 افسر پلیس را در دو شهر در شمال سوریه مستقر می‌کند.

ترکیه حدود 4 هزار پلیس در منطقه امن سوریه مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های دولت ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و افزایش نفوذ خود در این منطقه، آنکارا قصد دارد چند هزار افسر پلیس در شمال سوریه مستقر کند.

«عبدالله ارین» استاندار «شانلی‌اورفه» روز گذشته (جمعه)‌ طی جلسه‌ای با فرماندهان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در شهر «تل‌أبیض» واقع در شمال سوریه گفت چهار هزار افسر پلیس شهری و روستایی در مناطق شمالی سوریه از جمله تل‌أبیض و «رأس‌العین» مستقر می‌شوند.

طبق بیانیه‌ای که در وبگاه استانداری شانلی‌اورفه منتشر شده، ارین توضیح داد نیروهای امنیتی ترکیه از همین هفته آموزش ۱۸۰۰ نفر را در شمال سوریه آغاز می‌کنند و آموزش گروه دوم بعد از آن آغاز می‌شود.

بر اساس گفته‌های وی، ترکیه برای دو شهر رأس‌العین و تل‌أبیض فرماندار مشخص کرده تا ارائه خدمات شهرداری، آموزشی و درمانی به ساکنان آنها از سر گرفته شود.

پیش از این نیز ترکیه بعد از عملیات شاخه زیتون در مناطق شمالی غربی سوریه و تصرف دو شهر جرابلس و الباب، برای آنها نیز فرماندارهایی انتخاب کرده بود.

استاندار شانلی‌اورفه همچنین افزود که با آموزش گروه دوم از نیروهای امنیتی، حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ افسر پلیس در محدوده منطقه امن مورد نظر ترکیه در شمال سوریه مستقر می‌شوند

ارتش ترکیه به همراه عناصر مسلح گروهک تروریستی «ارتش آزاد» از هفدهم مهر ماه عملیات نظامی جدیدی را با اسم رمز «چشمه صلح» به بهانه پاکسازی شبه‌نظامیان کُرد در مناطق شمال شرقی رودخانه فرات در سوریه آغاز کرده و محدوده‌ای را به طول ۱۴۵ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتر (وسعت ۴۲۱۹ کیلومتر مربع) تصرف کرد. (جزئیات بیشتر)

شبکه خبری الاخباریه نیز هفته پیش گزارش داد که ارتش ترکیه در دو روستای «الطولان» و «الکنیهر» واقع در ریف راس‌العین استان الحسکه،‌ دو مقر نظامی جدید احداث کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول