اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کارگاه «طراحی مبلمان» در ملایر برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان گفت: کارگاه طراحی مبلمان «از ایده تا اجرا» ۲۹ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار خواهد شد.

کارگاه «طراحی مبلمان» در ملایر برگزار می‌شود

هاشم مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: کارگاه طراحی مبلمان «از ایده تا اجرا» روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه با تدریس آزاده رزاقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طراحی به عنوان عاملی حیاتی و تاثیرگذار بر فروش محصول تا جایی اهمیت دارد که امروزه شرکت‌های بین‌المللی از آن به عنوان برگ برنده خود برای رقابت تجاری و به عنوان شاخصه‌ای برای ایجاد هویت بهره می‌برند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: طراحی به عنوان یک راهکار اساسی و راهگشا برای حرکت سریع به سمت بازار‌های بین‌المللی است که باید در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان به آن توجه ویژه‌ای داشته و به عنوان یک عامل توان‌افزا از آن بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از قدرت طراحی می‌توان کمبودهای تکنولوژیکی خود را تا حدی پوشش داد افزود: باید بتوانیم ارزش افزوده‌ای را به محصولات خود تزریق کنیم و با ارائه طرح‌های خلاقانه و متفاوت، جایگاهی در بازار جهانی به‌دست آوریم.

مظاهری گفت: در همین راستا و به واسطه مبحث بسیار مهم طراحی و با هدف تقویت طراحی و استفاده از نقوش ایرانی اسلامی کارگاهی با عنوان کارگاه طراحی مبلمان «از ایده تا اجرا» برگزار خواهد شد.

حضور هنرمندان همدانی در نمایشگاه صنایع دستی میلان ایتالیا 

وی از در ادامه از حضور هنرمندان همدانی در نمایشگاه صنایع‌دستی میلان ایتالیا خبر داد و افزود: هنرمندان همدانی در قالب سه غرفه در نمایشگاه صنایع‌دستی و هدایای «آرتیجیانای میلان» حضور یافته‌اند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: در این نمایشگاه که از ۱۱ تا ۱۶ آذر به مدت هشت روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان با حضور ۱۲۰ کشور خارجی از پنج قاره جهان در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ هزار مترمربع در ۱۶ سالن نمایشگاهی آغاز به کار کرده، سه هنرمند همدانی در رشته سفالگری، نقاشی روی سفال و نقاشی بر روی شیشه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنایع‌دستی جهان در قلب قاره اروپا است بیان کرد: در آستانه جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی کشور ایتالیا به مدت هشت روز فعالیت می‌کند.

سفال تاج در بین صادرکنندگان برتر همدان

مظاهری در ادامه با اشاره به تجلیل از هنرمند برتر سفال همدان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر بیان کرد: عادل بشیری‌جلال صادرکننده سفال به عنوان صادرکننده برتر ملی و استان تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد: «شرکت سفال تاج» از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸ به مدت ۱۲ سال همواره صادرکننده برتر در حوزه صنایع‌دستی در استان و کشور بوده و طی این سالیان بیش از ۶۰ میلیون دلار سفال به کشورهای اروپایی، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر کرده است.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول