اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید شاه اردن بر حمایت از عراق برای برون رفت از بحران جاری

شاه اردن در تماس با رئیس‌جمهور عراق از حمایت کشورش از بغداد برای برون رفت از وضعیت کنونی خبر داد.

تاکید شاه اردن بر حمایت از عراق برای برون رفت از بحران جاری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن، امروز در تماس تلفنی با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق بر موضع کشورش در حمایت از عراق و ملت آن تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الاخباریه»، عبدالله دوم در این تماس تلفنی از تاکید کشورش بر ضرورت عبور برادران عراقی از اوضاع کنونی بر اساس توافق میان کلیه طیف‌های این کشور از طریق شیوه‌ها و سازوکارهای مناسب برای تقویت ثبات و امنیت و حفظ وحدت و استقلال سیاسی خبر داد و بر ضرورت مهار هرگونه تلاش‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی عراق و بازی با امنیت و ممانعت از اقدامات گروه‌های تروریستی و ظهور مجدد این تروریست‌ها که همه طیف‌های مردم عراق با شجاعت و قاطعیت و همبستگی موفق به شکست آنها شده‌اند، تاکید کرد.

عبدالله دوم در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد: اردن از تمامی تلاش‌های خیرخواهانه برای بازگشت امور به روند اصلی خود در راستای تحقق مطالبات برادران عراقی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی در ادامه بر حمایت از عراق برای بازسازی ویرانی‌های تروریسم و همبستگی ملی این کشور به منظور بازگشت آن به جایگاه طبیعی و حقیقی‌اش در عرصه عربی و بین‌المللی تاکید کرد. 

رئیس‌جمهور عراق نیز در این گفت‌وگو از مواضع برادرانه اردن در قبال دولت و ملت عراق تقدیر کرد و بر عمق و قوت روابط برادرانه میان اردن و عراق که موجب اتحاد آنها می‌شود و نیز روابط راهبردی و تاریخی میان دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول