اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شهرداری زنجان گاو شیرده نیست

عضو شورای پنجم شهر زنجان با اشاره به اینکه نباید روی خدمات گذشتگان پا بگذاریم فقط می‌توانیم نقاط ضعف و قوت را گوشزد کنیم، گفت: شهرداری زنجان گاو شیرده هیچ ارگانی نیست و نباید اجازه دهیم چاله و چوله‌های سایر ارگان‌ها توسط شهرداری پر شود.

شهرداری زنجان گاو شیرده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست هم اندیشی شهرداری‌ها و روسای‌ شوراهای اسلامی ادوار مختلف شهر زنجان ظهر امروز برگزار شد.

رئیس فعلی شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه قدردانی از زحمات روسای ادوار و شهرداران از اهداف تشکیل این جلسه بوده است، گفت: یک هدف دیگر نیز استفاده از تجربیات گذشتگان و کمک گرفتن از آنها برای اجرای طرح‌های مختلف است.

حمیدرضا حمیدی با اشاره به اینکه یک سیستم شهری دارای لایه‌های مختلفی است که مدیریت آن نیازمند یک خرد جمعی است، گفت: این موضوع نیازمند استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله نخبگان شهری است.

وی در ادامه به مباحث بازآفرینی مطرح شده در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بحث ایجاد خطوط اتوبوسرانی، پیاده راه و خروج کاربری‌های سفرساز و همچنین انتقال ساختمان پزشکان از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اجرای پیاده راه و همچنین خطوط اتوبوسرانی گفت: قطعا اجرای این برنامه‌ها با واکنش‌هایی هم مواجه بوده است، اما در نهایت برای بهتر شدن امور با این طرح اجرایی شود.

در ادامه رئیس اسبق شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه اقتصاد تاثیر مستقیمی در درآمد شورا و شهرداری دارد و شهرداری در تلاش است که خدمات مناسبی ارائه دهد، گفت: حتی اطلاع دارم که کمک‌های دولتی نیز کمتر شده است و همین کار مضاعف را می‌طلبد.

سید سعید حسینی با اشاره به اینکه خوشبختانه فعالیت خوبی از سوی مجموعه شهری صورت گرفته است، گفت: قطعا این موضوع با همفکری اعضای شورا و شهردار بهتر خواهد شد.

در ادامه یکی دیگر از روسای شورای اسلامی شهر زنجان در ادوار گذشته با اشاره به اینکه بنده دو سال قبل پیشنهاد برگزاری این جلسه را دادم، گفت: قطعا وقتی توسعه سیاسی در شهر حاکم باشد توسعه شهری رخ نخواهد داد.

علیرضا بهرامخانی گفت: بارها در شوراهای گذشته رخ داده که ترجیح منافع شخصی به منافع شورا تاثیر گذاشته و موجب تخریب شهردار و شوراها شده است.

وی گفت: اعتقاد بنده این است که ما باید شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری و برای مسائل ریز وقت شورا را نگیریم.

بهرامخانی با اشاره به اینکه نظارت باید قبل و بعد از بودجه‌ریزی انجام شود، تصریح کرد: من مخالف تملکاتی هستم که به علت تفاوت قیمت آن موجب  گرفتن وقت شهردار شود.

وی با اشاره به اینکه بازخورد عمل‌ها و اقدامات را هم باید توجه کنیم، گفت: اگر شهردار می‌گوید ما انتقاد پذیر هستیم باید قبل از اجرا این اتفاق بیافتد.

شهر زنجان گران اداره می‌شود

فضایل تقی‌لو نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید کاری شود که با توجه به منافع مردم قانون‌گذاری شود و شهر زنجان گران اداره نشود، گفت: گاها عرصه افزوده به شهرداری بسیار بالاست و هزینه بسیاری را به شهروندان تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست که در اتاق و دردهای بسته مدیریت شهری اقدامی بکند، گفت: برای مثال در حوزه سبزه‌میدان آنچنان که باید اطلاع‌رسانی نشده است.

تقی‌لو با اشاره به اینکه یک قانون مشخص برای تعاونی‌های مسکن اگر باشد هم مشکل شهرداری و هم تعاونی مسکن حل خواهد شد، گفت: من نمیدانم در بحث تعامل چرا شهرداری فقط آقا بالاسر دارد.

وی به مشکلات ساختاری موجود در شهرداری زنجان نیز اشاره کرد و گفت: نبود مدیریت شهری یکپارچه و عدم عمل به آن ۵۰ مورد از دیگر مشکلات موجود است.

تقی‌لو همچنین بر موضوع توسعه متوازن شهری اشاره کرد و گفت: باید به این موضوع نیز توجه ویژه شود و شهرداری این مبحث را در اولویت کاری خود قرار دهد.

مسعودرضا خوشنام نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کلان میان مدت و کوتاه مدت و بلند مدت قطعا به درآمدزایی کمک خواهد گرد، گفت: مثلا اگر همین زلزله کمی شدید بود در بافت فرسوده به مشکل برمی خوردیم.

وی با اشاره به اینکه ما مسؤولان خدمات رسان هستیم، گفت: باید در راستای خدمات رسانی از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

خوشنام همچنین بر فعال کردن کمیسیون حقوقی نیز تاکید کرد و گفت: قطعا فعال سازی این کمیسیون به حل مشکلات حقوقی شهرداری کمک خواهد کرد.

نباید روی خدمت گذشتگان پا گذاشت

در ادامه نیز احمد نصیری عضو شورای پنجم شهر زنجان با اشاره به اینکه نباید روی خدمات گذشتگان پا بگذاریم و فقط می‌توانیم نقاط ضعف و قوت را گوشزد کنیم، گفت: شهرداری زنجان گاو شیرده هیچ ارگانی نیست و نباید اجازه دهیم چاله و چوله‌های سایر ارگان‌ها توسط شهرداری پر شود.

وی تصریح کرد: طیف‌های مختلف سیاسی در شورای شهر زنجان حضور دارند ولی در این دو سال اجازه نداده‌ایم شورا فعالیت سیاسی انجام دهد و نقاط مشترک ما در شورای شهر خدمات رسانی به مردم است

نصیری افزود: خط قرمز ما در شورای شهر وعده‌های شهردار است و تا به امروز هم شهردار برنامه‌های خود را طبق امکانات موجود خوب پیش برده است.

امامعلی دادخواه نیز در این جلسه گفت: با توجه به تغییر و تحولات شوراها از دوره اول تا پنجم ، اقتضائات، خواسته مردم و عملکرد سازمان‌ها با گذشته متفاوت شده است.

وی گفت: اقتدار شورای شهر نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است و در عوض سلطه دولت به شهرداری‌ها بیشتر شده است و نهادهای نظارتی مدام به شهرداری گیر می‌دهند و همین موضوع موجب شده است دست و بال مدیران بسته شود .

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول