اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تنها راه اشتغال دانشجویان ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرطوسی گفت: امروز تنها راه اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در سطح دانشگاه‌های کشور است که می‌تواند معضل نبود کار را برای قشر دانشگاهی برطرف کند.

تنها راه اشتغال دانشجویان  ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها است

محمد طالعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه تنها راه اشتغال قشر دانشگاهی ما ایجاد اکوسیستم کارآفرینی است، گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانشجویان فارغ التحصیل ما با وجود اینکه دوره‌های مختلف آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند اما از مهارت لازم برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار نیستند. باید برای حل این معضل به صورت ریشه‌ای در همه مراکز علمی و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کافی با حمایت مالی صورت بگیرد.

* اکوسیستم کارآفرینی علم را به ثروت تبدیل می کند

وی افزود: اگر همه مراکز علمی و دانشگاه‌ها بتوانند یک اکوسیستم کارآفرینی را برای نیروی انسانی بالقوه‌ای که در دانشکده‌های خود دارند، مهیا کنند می‌توانند از خلاقیت، نوآوری و تخصص آنها برای تبدیل کردن علم به ثروت نهایت بهره‌برداری را ببرند.

* بسیاری از استادان دانشگاه‌ها به معنای واقعی استاد کارآفرین نیستند

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی تصریح کرد:‌در حال حاضر بسیاری از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به معنای واقعی استاد کارآفرین نیستند و در واقع اصول کارآفرینی را نمی‌دانند و نمی‌توانند این موضوع را برای دانشجویان بازگو کرده و آنها را مورد آموزش قرار دهند که این خود به تنهایی یک معضل بسیار جدی برای تربیت دانشجویان مهارت آفرین و کارآفرین است.

*  باید فاکتورهای ارزیابی اساتید تغییر کند

طالعی ادامه داد: یکی از راه‌های کارآفرینی و مهارت آفرین کردن دانشجویان استفاده از اساتید و اعضای هیأت علمی است که بتوانند موضوعات مختلف را در حوزه کسب و کارهای جدید به دانشجویان منتقل کنند که برای این کار باید نظام آموزشی مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین فاکتورهای ارزیابی اساتید تغییر کند. 

* دانشجویان می‌توانند یک تحول بزرگ اقتصادی را رقم بزنند

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در تولید نیروی انسانی متخصص است اما اگر موضوع کارآفرینی در سیستم آموزشی تزریق شود ما شاهد یک انقلاب علمی و صنعتی خواهیم بود چراکه دانشجویان ما پس از فرا گرفتن مهارت‌های لازم وارد بازار کسب و کار می‌شوند و با استفاده از تخصص مهارتی که دارند می‌توانند یک تحول بزرگ اقتصادی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول