اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مجاز به انتشار لیست داوطلبان مجلس نیستیم+ جزئیات اطلاعات داوطلبان ثبت‌نامی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان گفت: ممکن است شخص یا گروهی لیست کاندیداها را بر اساس اظهارات داوطلبان منتشر کنند، اما طبق قانون ستاد مجاز به انتشار لیست نیست.

مجاز به انتشار لیست داوطلبان مجلس نیستیم+ جزئیات اطلاعات داوطلبان ثبت‌نامی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خدابخش مرادی نافچی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اگر امروز خدمتی به نفع مثبت و ارتقای شاخص‌ها صورت می‌گیرد، این رسانه‌ها هستند که می‌توانند آن را اطلاع رسانی کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان در ادامه به موضوع انتخابات به عنوان یک موضوع محوری اشاره کرد و گفت: رویکرد انتخابات در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عهد مجریان انتخابات این است که بی‌طرفی کامل در برگزاری انتخابات و رعایت اصل امانت داری را مد نظر داشته باشند، گفت: انتخابات چهار رکن دارد که نخستین آن مشارکت است و در این راستا ما از همه ظرفیت‌ها در چارچوب قانون برای مشارکت بیشتر مردم استفاده خواهیم کرد.

مرادی نافچی امنیت را دومین رکن انتخابات عنوان کرد و گفت: استان زنجان با تدابیر اتخاذ شده یکی از استان‌های امن کشور است. معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: تقویت و تبیین احساس امنیت در جامعه نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی قانونمندی را هم رکن سوم انتخابات عنوان کرد و گفت: به هرکسی که از بودجه عمومی استفاده می‌کند اجاره نخواهیم داد که با این امکانات له یا علیه کاندیدایی فعالیت کند. مرادی در ادامه به برگزاری روند ثبت‌نام انتخابات طبق فرآیند تعریف شده اشاره کرد و گفت: در این راستا هم در بحث پیش زمینه‌ها و هم تشکیل هیأت‌های اجرایی شاهد همکاری خوبی در استان بودیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان همچنین به تشکیل هیأت‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: جمعا ۱۹۸ نفر در سطح استان، امر اجرا را به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان روز ۱۶ آذرماه ۲۲۳ کاندیدا در انتخابات ثبت‌نام کردند که از این مجموع ۲۱ نفر خانم هستند، گفت: این در حالی است که در دوره قبل تعداد ثبت‌نام کنندگان ۱۸۷ نفر بود.

مرادی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۳۴ نفر ثبت‌ نام کردند، گفت: در خدابنده ۳۷ نفر، ماهنشان و ایجرود ۲۲ نفر، ابهر، خرم‌دره و سلطانیه نیز ۳۰ نفر ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه امسال تعداد زنان ثبت نام کننده نسبت به دوره قبل کاهش یافته است‌، گفت: امسال از کل ثبت‌نام کنندگان ۹۱ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه از کل ثبت‌نامی‌ها ۳۰ تا ۳۵ ساله ۳۶ نفر با ۱۶ درصد، ۳۶ تا ۴۰ ساله ۳۵ نفر با ۱۵.۷ درصد، ۴۱ تا ۴۵ ساله ۵۰ نفر ۲۲.۴ درصد هستند، گفت: همچنین ۴۶ تا ۵۰ ساله ۵۰ نفر با ۲۲.۴ درصد، ۵۱ تا ۵۵ ساله ۲۷ نفر ۱۲ درصد، ۵۶ تا ۶۰ ساله ۱۲ نفر با ۵.۴ درصد، ۶۱ تا ۶۵ ساله نیز سه نفر با ۱.۳ درصد، ۶۶ تا ۷۰ ساله نیز دو نفر با ۹ دهم درصد است. مرادی تصریح کرد: بیشترین شغل ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات مجلس نیز کارمندان ۹۰ نفر با ۴۰درصد، فرهنگیان ۲۸ نفر با ۱۲.۵ درصد، مشاغل آزاد ۲۴ نفر با ۱۰.۸ درصد،  بازنشستگان ۲۰ نفر ۹ درصد، اساتید دانشگاه، ۱۹ نفر با ۸.۵ درصد، وکلا ۲.۷ درصد و روحانیون چهار نفر با ۱.۸ درصد بوده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان  همچنین در ارتباط با وضعیت ایثارگری نیز گفت: ۲۱ درصد از افراد دارای سابقه ایثارگری هستند. مرادی نافچی در ادامه با اشاره به آسیب‌شناسی انتخابات گفت: خوشبختانه در این حوزه نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی در ارتباط با بداخلاقی‌های سیاسی نیز گفت: اگر در فضای مجازی بداخلاقی یا قانون شکنی باشد، طبیعتا مورد پذیرش نبوده و قانون نیز با آن برخورد خواهد کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه تذکرات پیش از این نیز بوده است، گفت: این بحث در زمینه تایید صلاحیت داوطلبان تاثیرگذار است.

وی در ارتباط با سوالی درباره گرایشات سیاسی کاندیداها و همچنین افراد شاخص ثبت‌نام کرده نیز گفت: هنوز بحث گرایشات سیاسی احصا نشده است و در ارتباط با شاخص بودن یا نبودن نیز، عقیده داریم همه افرادی که در انتخابات داوطلب شده‌اند، شاخص هستند. مرادی نافچی همچنین در ارتباط با انتشار لیست‌های غیررسمی در فضای مجازی نیز گفت: ممکن است شخص یا گروهی لیست کاندیداها را بر اساس اظهارات داوطلبان منتشر کنند، اما طبق قانون ستاد مجاز به انتشار لیست نیست.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق/۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول